Fäviken uppdate.

Bättre sent än aldrig, är det inte så det lyder?

. . . .
9 arbetsdagar i sträck och torsdagen kom med solsken, och efter jobbet hämtade farfar mig och hade fulla bagaget med min packning. Jag steg på en stekhet 164:an utan ac, vilket var en ren plåga! Inne i Östersund efter 20snåret. Mamma hämtade mig på station och vi for till Madde, tog med hon o Liza för att inhandla lite inför helgen på Coop. Kvällen ägnades framför tvn med några kyliga pilsner och sen vart det tack och godnatt. Runt 03tiden ringer det på Lizas telefon, hon far upp i taket nästan och av någon anledning vaknar jag och jag som sover på en tältsäng.. kan ni gissa vad som händer? . .

. . Sängen viker ihop sig så huvudet ligger på golvet och mina ben rakt uppe i vädre, och jag är trött som en gnu och försöker somna om igen för att jag orkar inte göra något åt saken. Efter ett tag känner jag att allt blod ligger och tumlar runt i huvudet, så jag fåar en hjälpande hand av Madde. Jag skiter totalt i sängen och delar med Madde, tillslut tar hon tältsängen och jag somnar skönt som en guldfisk i Maddes.

Dagen därpå vart det tidig morgon med dusch, fix och lite sådant. Konstigt nog fick vi i packningen i bilen, men det var med ganska mycket om och men. Vi åkte senare och hämtade upp Tina, och hon hade packning som fick delas i baksätet med flickorna själva. Solen värmde, vi poppade gammal god musik och halsade iskalla carslberg. Kunde inte bli en bättre start på Fäviken tvåtusenåtta. Jihoo, på något vis.

Känner rytmen, Ellinor?
Å´n jeg gaur som en fisk, PLASK PLASK!

Tältet var redan uppsatt och vädret var kanoners, Mr jobbig intog position och dök upp från ingenstans. Vilken kaar! Jag kan ingenting annat än att skratta åt han, och jag får lov att tacka Tina som hängde med mig annars hade jag inte stått ut. Tack och lov vågade han inte prata med oss mer än på Fredagen men det räckte gott och väl, vi måste någonstans efter en halv låda öl, några för många groggar kanske råkat skällt ut han? Bra intiativ av oss, tycker jag.

Solsting, bad, öl, vänner, musik, vilken gudomligt härlig Fredag!
. . Dans på borden till ständut, vimmel och ett godnatt på camping två?
Hur lyckas jag somna på en gräsplätt på camping två om vi bor på andra sidan, dvs camping ett? jag vart uppväckt av några hyggliga damer som körde mig hem till vår camping och när jag lyckats fått upp ögonen och var påväg ut ur bilen märker jag att jag tappat skorna, mobilen och jackan. Good work Emelie, men jag blir inte överraskad.. Jag går till något grannbord intill vårat tält och ber dom följa med mig till bilen för jag fryser som en gud, jag har inte kapacitet att öppna bilen själv.. (om jag ska försöka minnas, vilket aldrig funkar). Jag tar på mig jacka, byxor och mössa .. sen glider jag in i tältet som är proppat, så jag bestämmer mig för att ta med min kudde och gå vidare till husvagnen för att det lät för stunden mycket skönare att sova i en varm skön säng! Jag vaknade och trodde klockan var mitt på dagen, fast den i själva verket just slagit om till 06. Pigg som ett as, skuttade ut ur husvagnen och mötte några slitna hjältar som inte lagt sig ännu. Jag satt mig ner och delade några ord och klunkar ilag med dem. Tog med mig Klas och vandrade över till camping två i soluppgången, vi och några smirrnoff ice. Tro det eller ej, jag hittade igen alla mina förlorade pryttlar sen gårdagskvällen.

Runt 08 vart det ett iskallt bad i sjön med Liza, då vi möter en väldigt full Frucke som säger vattnet är varmt.. Långgrunt och vi grinar nästan innan vi doppat oss helt, men sen var det dagens räddning! Solen var pressande het, och nu orkar jag inte berätta mer alls. Jag vart jätte trött. Liza och Madde åkte hem men det kom andra godingar så vi överlevde kvällen! Tappade ciggaretter, snus och alla pengar. Kvällen var bra, träffade på massa underbara gamla godingar hemifrån vilket var förjävla rolen. Nä, som sagt.

Bara ett år kvar tills nästa år, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Madde

haha lite efter.. men som sagt, bättre sent än aldrig haha.. gostrut..

Ja, men nu väntar din födelsedag och göteborg.. då jävlar ske man rocka rööv..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback