Födelsedagsfirande.

Att sammanfatta en helg kan vara ganska så svårt, speciellt om man ska försöka göra det kort. I torsdagskväll var det packat och klart och jag åkte in till Östersund med 164:an, i vanlig ordning. Madde hade varit på Jocks efter jobbets slut, men mötte upp mig vid busstationen och sen vart det att vi gick en bit . . trillade in i ett solarie, och fick lite färg. Kvällen vart lugn, film och massa prat.

Fredagen var lång, om vi så måste dra ut på å'et. Lååååång! Tog bussen ner på stan, fick sig en frukost på Kricken av min dam, Madde. Det var inhandlat lite smycken, lite skor, lite tröjor, och lite smått och gott. Träffade sedan på Tina, då vi traskade hem till henne och hon bjöd på tårta då damen blivit 20. Vi åkte sedan ner på ÖB för att inhandla groggvirke och burkmat till jakten. Sedan vart det Lillänge och bolaget, tog några bloss på en ciggarett och traskade mot bankomaten för att ta ut lite pengar till helgen, då det visade sig att min lön inkommit och jag var glad som bara den! Vi åkte till Madde, packade in väskor, och sen åkte vi på donken och fick oss lite mat. Sen åkte vi tillbaka och hämtade upp en nyduschat Madelene, packade in hon och henns "flyttpackning". Lagomt kalla öl, nybränd skiva och vi rullade oss iväg mot Myrviken. Det vart ombytning, några öl hos Tina, och sedan fick vi skjuts av brochan till Orrgårn där det nalkades 30års kalas. Tro inte på fan att vi kanske var dom som var på plats först, det vart förfest bakom knuten och sen trampade vi in och fick oss några glas av alkohol, förjävla god fördrink eller om det ska vara noga och kallas välkomsdrink. Jeg å'n Madde fick nog i oss uppåt 10st av dessa, när dom var slut så kikade vi på priserna i baren och innan ens nå mer folk hade kommit så drog jag mitt kort och gick och inhandlade öl. 10:- ölen, tacobuffé, styrdans, feejk som artist och en sjuhelvetes rolig kväll. Vart något bråk efter 02tiden, hittade en ivälkänd Andreas utanför och jag fick skjuts hem till Jens då de andra redan lämnat kalaset, utan mig. Det vart kvällsfika hos Simon och sen slocknade jag skönt i soffan, sådär för några timmar iallafall.


Lördagen och väckarklockan hade jag visst ställt på 08, bonka rallyt i Ånn vart aldrig av . . Maria som under gårdagen utlovat sig att vara chaufför fick nog i sig nån öl för mycket och hade ingen större lust, det var kanske ganska bra för det var ingen som var så pepp på det! Jens vaknade i tid, vi tog bilen ner på Statoil för att inhandla snus och cola, sen åkte vi och hämtade Stårsh som visst hamnat på fel ort. Han var less så vi började morgonen med carlsberg, snurrade in på Statoil igen för att inhandla cheeseburgare och sen åkte vi till Nicko, och han var klen som bara den . . vart där ett bra tag, och sen ner på byn för att ge dem mat. Hämtade Madde hos Tina, och sen åkte vi till Jens, drack jäger och kikade på ett antal rullar . . man vart tröttare, men väckte sig själv med nån minut i duschen. Det vart kalas på lördagskvällen, vilket var trevligt då jag fick en olidlig magvärk och försökte vila i soffan men det gav sig inte, jag försökte skita i huvudet och drack dessvärre massa öl istället. Det dracks absint så Jens fick bege sig ut på brua efter nån omgång . . Jimmy kom över med whiskeyflaskan och jag kokade kaffe, det vart kask och halvakökskören sjöng för mig (dvs dom som var kvar). Skrattade som satan innan man somnade, Sax'n é ingen vidare rolig talare mitt i natten full som ett spjut! Vi ramlade ner ur soffan flera gånger, somnade med en lagom stor uppsamling av kuddar på golvet. Vaknade och tog en dusch på söndagmorgon, efter ihop packning så hittade jag öl . . och som man mådde, det var likens bra att fortsätta.

Dagen erbjöd 85års kalas i Häxsåsen, trevligt och god mat. Skogspromenaden var lång, men besöket vart kort. Förmodar att Madde är den ända som förstår, tror vi håller det så också. Haha. Det vart upp till Österåsen sen igen för att städa efter gårdagens kalas, packade in oss i Tinas bil och rullade in mot stan. Färgade Maddes hår på kvällen, skulle kika på Bert men jag somnade och Madde tog över datan . . halva natten spenderades i tältsängen och en lång diskussion om allt och inget.

TACK ALLIHOPA FÖR EN OTROLIGT ROLIG HELG, tack.
Nä, förmodar inte att en jävel orkat läsa den onödiga skiten men nu är det iallafall skrivet. Hejdå.


Kommentarer
Postat av: kicki

jodå jag orkade läsa jag :)

2008-08-25 @ 22:42:49
Postat av: Madde

Haha, jag orkar alltid, speciellt när det handlar om helgen :) Haha joo jag förstår vad du menar med skogpromenaden, och Ja, vi håller det så :D Tack för helgen brullan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback