It's raining . . .

Ja, huvaligen vad det regnar . . man skulle nästan kunna tro att det är höst, även om jag vill hoppas att det ska vara sommar. Augusti ska innehålla sol och värme, men icke det. Lite uppdatering kanske, inte för att det hänt något speciellt kanske. Anyway.

Lördag : Jag och syster, måste medge att det mestadels var systers tjänst att vi fick sån gudomligt god middag. Färskpotatis, sallad, svampsås, stektkalvkött med vitlöksost/smör i och smördeg utanpå, efterrätten var kladdig chokladkaka, spån av vitchoklad, vispad grädde och färska hallon. Öl och Kaffe serverades tillmat och efterrätt. Jag säger inget annat än mums, för mycket av det goda och jag fick väldigt ont i magen men det var det värt. På kvällen tror jag det vart en film, minns ej. Det var iallafall mariocart.

Söndag : Tidig morgon, havregrynsgröt, hjortronsylt och mjölk till frukost och sen ut på en promenad med syster. Kunde bara gå någon kilometer och fick sen vända, pga min magvärk som kommer när den vill. Alltför ofta också.. Sen var vi ute och lekte, hoppade studsmatta med Anja och Emma, barnet lever fortfarande kvar i en och attans så kul det är. Åka kana, gunga, leka sandlåda, cykla och hoppa! Sen följde jag och lilla Lukas, sötgosen, med Johnny i traktorn och körde rundbalar. Lukas följde bara med en vända, för att sen få gå in till syster och äta, men inget ville han ha.

Det vart middag, och sen gick barnen ut och sjöng för grannarna. Jag och Lukas var ute och lekte medans syster och Johnny gjorde fjöset och mjölkade kossorna. Sen ut igen, för att köra runbalar och kika till ungdjuren i Eppar. Väl hemma hos syster vart det te, smörgås och återigen en sådan . . som vi alla gillar, förutsägbar amerikansk komedi. Sen vart det packning och ett skönt godnatt.

Måndag : Väckarklockan ringde 05.40, somnade om och syster kom ner och väckte mig kl 06. Det var bara till att göra sig i ordning, klä på sig, äta lite och sen åka ner till Änge för att kl 06.55 hoppa på bussen som gick mot Östersund. Väl där med all packning ner på Time för att inhandla snus och sen vänta på min buss hem som gick 08.20. Sen dess har jag varit hemma, frusit, kikat på OS, mys med våfflan och ätit lite.

- fy, tyckte synd om Susanna Kallür när hon föll på 100m häck.
äh, tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hon blev 1 i augusti och ja fick henne i juni så ja ha inte haft henne så länge än :) va gör du nu för tiden??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback