Life's go on..

Ja, dagarna rinner iväg och ledigheten tar snart slut tror jag, trotsallt är jag en arbetslös prick i livet. Jag har inte varit det alltför länge, ungefär en halvvecka eftersom jag jobbade min sista dag i söndags... men, anyway. Igår var det rådhuskyrkan på förmiddagen, fika med allihop på edenbos och sen back to mam.. Packade och myste lite med lilla Josefine. Slängde i mig en stor bit kladdkaka och hoppade i bilen för att åka till Krokom och möta upp syster och Johnny, sen åkte vi till Östersund. Det vart middag på Atena, en dyr sådan. Vi skulle kika på Mama Mia på bio, men den hade tydligen varit fullbokad de senaste två veckorna så det var kors i taket och tack och hej åt den, det blev istället hancock i stans minsta biosallong, jag ljuger inte!

Vi hoppade i bilen och rullade hem, till Almåsa. Det vart en kopp te, mariocart Wii och ganska mycket skratt. Det vart sedan ett godnatt och jag somnade pladask, uppe vid åttatiden imorse då det vart frukost och sen har det vart en långdag. Anja och Emma lekte uppe hela dagen medans jag och Lukas var ute i regndugget och lekte i lera, sandlåda, gunga och på en promenad.. Sen vart det fika/lunch, vi körde fyrhjuling, satt upp hage och flyttade hem en kviga som ska kalva nu i september. Det vart middag och sen gick halva la familia till fjöset för att mjölka medans jag och småtjejorna fastnade vid tvn och mariocaart, vart även mariobrus och bowling. Sen var det Emil i Lönneberga och sen godnatt för de små barnens del! Jag kikade på Jumper och talade några ord men min väninna som jag saknar. Jumper var en bra film, sen kallade syster och kokade en kopp blåbärste med lagomt mycke honung till och kikade på 40år och oskuld.... igen.

Nu ska jag sova, förmodar att morgondagen lär bli minst lika lång.
Lillians Trafikskola i Östersund är förbi, nu har jag skrivit in mig på Härjedalens Trafikskola i Sveg och ska dit redan på Onsdag.. lägga upp tider för lite intensivkörning inkl. teori. JA, vad jag är bra! Pappa tycker iallafall det, och även jag själv. Vet att hela familjen, jobbet... men framförallt Linn och Madde också är imponerade! (Linn, kom igen nu!)

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: linn

Åhh du är så duktigt! måste ta tag i mig, men september tycker jag vi kör i.. bit ihop några dagar till :P puss

2008-08-15 @ 13:32:37
Postat av: Madde

Haha, fan jag är sämst. Har totalt glömt/förträngt det där


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback