Städning . . . inkl, ur och ipackning.

Imorse när jag vaknade var jag ganska seg, gjorde inte allför mycket. Kikade på gamla kort i gamla fotoalbum, vilket är ganska roligt för att få sig ett gott skratt! Plockade ur min väska jag hade med mig hem i Måndags, och packa nu i nya kläder till helgen i en ryggsäck. (Då jag hade som mål att minska på väskans storlek och tyngd). Gick bra, trodde knappt det själv! Damsugat hela huset, städat och till lunch blev det lite ihop släng, stekta pärer och kycklingbitar. Mums vart det!

Brände en skiva, kan vara bra att ha en sådan till bilfärden och förkalaset imorgon. (mestadels gamla godingar). Matade hundar, och likaså katt. Ruskat alla mattor, och sedan kom pappa hem senare än förväntat men till middag bjöd jag på kroppkakor, lingonsylt och mjölk.

Igår kikade jag finally på den efterlängtade . . . sex and the city filmen, och det var så bedårande bra! vad kommer efter den, det får inte vara slut för då vänder jag mig upp och ned i graven, haha. nä, men det vore kul med lite mer av dessa gudomligt goda f.d singel tjejor, som alltid är ute på vift och äventyr!

Laddade även hem en dokumentär som jag kikade på lagomt till läggdags,
pojken som ser utan ögon.
Den var hemsk, jag skulle nog aldrig klara ett sådant liv. Men han var så fruktansvärt stark, hade mod, vilja och såg sig inte som blind eller handikappad. Han hade lärt sig allt på egen hand efter han vart blind vid 2års ålder, pga en elakartad cancer som hotade att han var tvungen att ta ur ögonen. Han använder sig av ett såkallande ekoljud m. klick. Jag förstår inte hur han lyckas med allt, inte ens experterna gör det . . han cyklar, går, springer, åker inlines, och leker som vanligt. Han vet med klickljudet vart saker står, om hans mamma ber han att hämta en sak så kan han springa uppför trappan och hämta det i lådan. Han ser sig inte som handikappad och vill därför inte använda en vit käpp som stämplar han som blind, han vidrör aldrig räcken eller andra saker för att ta sig fram heller. En verkligt berörande film om en stark pojke. Vi får inte glömma hans oerhört starka mamma, som puschar han till allt. Hon är så stark! Vad är det man säger, tillsammans klarar man allt. Vilket är ett bevis på att dom gör det!

Nu ligger jag på sängen och halvvilar lite middag, och om en timma går bussen mot Östersund. Ikväll blir det mys med Maddestumpan, efterlängtat måste jag säga.

So long, suckers.

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för helgen gumman, har alltid kul med dig också skruttunge:) Vilka äventyr vi gör haha..

Du är en underbar vän du med, en liten solstråle mitt i den tråkiga världen. Nu får det inte ta en hel månad innan vi ses igen, ja bli ju så lej på å bara vara med håkan haha.. Kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback