Fyra hästar och tre vänninor.

Gårdagen var lugn på morgonen, runt kl 15 cyklade jag över till Julia för att då hade Matulda och Sophie kommit dit. Det blev massäck som innehöll tunnbröstutar, läsk, banan, kexchoklad, chokladkakor, jordgubbar, ciggaretter och snus. Vi bytte om och sedan begav vi oss bortåt och ut till hagen för att hämta hästarna. Borstade, sadlade och tränsade, sedan hoppade vi upp på varsin häst och begav oss. Det fick bli en tur som ledde till bortanför jaktskyttebanan, så härligt med trav och galopp! Väl framme så visste vi inte hur vi skulle sätta fast dem eftersom vi glömt grimmorna. Vi knöt fast tyglarna i trädet och Matuldas häst trasslade in sig och det vart lite smått kaos. Hästen försvann, men eftersom vi hade fler hästar i närheten höll han sig omkring oss. Det fick bli en provisorisk knytning och Matulda fick hålla i hästen medans hon åt en macka. Julia höll i alla tre övriga hästarna och jag å´n Sophie satt på grästet och njöt av vår massäck.

Det var enbart skritt hem eftersom Matulda inte var så säker på om hon fick sitta kvar annars eftersom att allt satt lite lagomt ostabilt fast och hon hade hästan som var vildast. Min Spilta var bäst iallafall. När vi kom hem till Julia igen så borstade vi hästarna, sadlade av dem och släppte ut dem i hagen på grönbete. Vi satt oss på bron och njöt av fikan som vi inte kunnat inta så mycket förut. Sen började det spöregna, åska och blixtra. Jag och Gabban for på Statoil för att köpa cigg åt Matulda, och jag en efterlängtad kopp kaffe!

Det var menat att vi skulle kika på film uppe hos Matulda senare på kvällen men vi kom aldrig så långt. Alla tre duschade och Gabban åt. Sen åkte vi runt och letade sprit eftersom vi var sugen men hittade ingen, men man kanske inte ska komma på sånt runt 23tiden en Tisdagskväll heller? Vi åkte till Åmotet, gamla landsvägen och sen runt campen för att vi såg en mycket underlig sak och tro det eller men jag och Matulda var dom som var mest rädd så vi stannade vid bilen och impulsrökte ikapp! Det var godnatt runt 02tiden.

Nu ska jag ner till Julia och hämta min cykel. Sen ska jag till farfar i några minuter, om han är hemma för jag minns inte om det var idag eller imorn han skulle in till Östersund. Sen jag ska vidare till Maddis och Stefan för att få mig lite lunch. Mums! Mina ben lider av lite träningsverk, blåmärken för att jag stängde bildörrn i benet. Ryggen är värst, kan inte förklara vilken otrolig värk den och jag lider ihop med varann.

Även att jag och Madde beslutat oss för att gå på Stråket nästa Torsdag, men vad fick jag reda på igår då om  inte att Stråket öppnar först nästa Fredag. Det var en dålig nyhet, men skit i det för vi lär hitta på något annat kul som innebär att vi tar till flaskan. Grejjen är den att vi tyckte det hade vart kul med en kväll där också innan vi beger oss mot Fäviken. Veckan där på jobbar jag hela veckan så då kan jag inte, det var så jag menade. Menmen, sprit som sprit.

Nu ska jag byta om, och sen bege mig iväg.
Kvällen förmodar jag blir lugn, hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback