Jobbigt ma jobb.

Om man varit ledig i några veckor och sen återgår till arbetet så är det faktiskt jobbigt ma jobb. Men det är en vane sak, man kommer in i det efter några dagar. Tråkigt att jobbat nu dessa dagar då vädret har varit otroligt fint, men vad gör man inte för ekonomin som just förtillfälligt ligger i botten. Försöker fördriva tiden, svettigt och varmt på jobbet och man jobbar.. Men nä, nu låter det som jag klagar men det är inte det jag vill få ut. Tacksam att man har ett arbete, det är bara så typsikt det här med väder och ledighet, eller tvärtom men det är inget vi kan rå över. Kanske är det tur, vad vet jag.

Fredag : Stekande sol som man inte fick ta del av, och även första dagen på jobbet på väldigt länge. Men väl tillbaka så går det snabbt att komma igång igen. Det är marknad på Torsdagar och det innebär lite mer folk än övriga vardagar, vilket är skönt då tiden går lite fortare. Alla gick före mig, först Jan-Åke, Anna och sen Evelina. Jag och Gunnar skötte stängningen. Jag i frukten och kassorna, medans Gunnar tog sin avdelning som är charken. Jag blåste hem i fullfart på cykeln, den gröna faran. När jag väl var hemma var klockan 19.26 och jag sprang in och hoppade rakt in i duschen och har aldrig förr duschat så snabbt. In och ut igen, kläderna på och sen åkte även lite smink på. Fönade och fixade håret och sedan var klockan nästan 19. Jag, Pappa och Anne-marie traskade ner mot Huskys i den fina kvällssolen. Vi hade bokat bord ute och solen låg på, Tommy åt även med oss. Vitlöksbröd och några öl slank ner innan maten kom, och allt var hur gott som helst. För min del avslutades det med en Irishcoffeé såklart, vilket är gudomligt! Sen kom Johanna och hämtade mig, vi plockade upp Tommy, Anton och Gustav även och sen rullade vi iväg mot Sveg. Jag som promt inte skulle till Sveg, men Johanna var chaufför och frågade om jag vill följa vilket jag gjorde. Nån till öl slank ner, det var knottigt och det var dans med musik. Kul att se några goda gamla ansikten, hemfärd runt halv3 tillsammans med Amy Diamond och Ac/Dc.

Lördag : Innan jag ens vaknat ångrade jag i vanlig ordning att jag varit ute kvällen som varit då huvudet snurrade, men arbetskläderna åkte på och för att bota ett bakslag av en liten bakfylla åt jag frukost och sen cyklade jag med frisk luft och John Fogerty i öronen.. Idag hade jag hand om det mesta då vi var klent med folk, men det var ändå inte mycket att göra. Jag och Björn hade svårt att fördriva tiden och Isa slutade kl 14 för att åka till Gatufesten, endast över natten eftersom hon och jag jobbar imorgon. Efter stänging var jag hemma 17.30 idag och kläderna åkte av då värmen låg på. Det var framdukat på bordet med grillad kyckling, marinerade potatisklyfter och kalla goda såser! Efter maten vart det en vila på några minuter och sedan upp till Inga-Lill o co för att avnjuta en kaffetår, sen hem igen. Efter niotiden kom Johanna och vi pratade om allt möjligt och sedan vart det film, Its a boy girl thing. En sådan förutsägbar amrikansk komedi, som alltid fungerar. Johanna for nyss hem och lika snabbt sjönk jag ner under täcket och nu ska jag sova för att vara pigg imorgon på jobbet och för att även få lite sömn. Skönt att jobba Söndagar ändå, vilket innebär korta dagar m. sovmorgon och 100% ob så det är faktiskt ett plus.

Kikade förut och det ska vara molnigt och fult i princip hela veckan förutom på Onsdag då jag är ledig, då det var en stor sol och jag hoppas att det så förblir så man kan försöka få lite färg att fästa sig på mig och min kropp vilket är passande då det faktiskt är eller ska vara sommar. Vid ledig tid blir det även att jag och boken ska bli bästa vänner igen, kanon!

Ja, nu orkar jag inte skriva mer jag ska inte trötta ut er trogna läsare.
Nu blir det adjö, godnatt och ett möte med John blund. Puss på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback