Klövsjö och öl.

Igår spenderades återigen en hel dag nere på jobbet, avklarade dagen och var hemma vid 17.30. Hade försökt ringt hem flera gånger för att höra vad som stod på dagens matsedel, men inget svar. Pappa ringde och frågade om jag kunde gissa vart han var, men jag tvekade och sa nej. I Sundsvall på tjugoårskalas, och jag hade verkligen inte kunnat gissat det för att jag hade ingen aning om att Bea fyllde år då. Kul för dom, och jag inhandlade en pizza, scwishade om från arbetskläder till lite finare, drog några lockar i håret och la på en make-up. Det vart öl, musik och sedan kom Tina. Pappa o Anne-marie kom hem sen, då det vart grogg den behändiga sprit-tetran. Vi skjutsade ner dem på Husky och var sedan tillbaka hos mig. Pepp och snack om allt o ingenting och mycket Fäviken. Ta dig nånstans, jisses vad suuuugen jag är nu!! Längtar faktiskt, bra nog. Jag pimplade grogg och Tina som bestämt sig för att vara chaufför läskade med fanta. Vi drog ner på Husky där RöK spelade, dom är faktiskt bra!

Köpte en öl direkt när jag kom in, sen fick jag sitta i pappas knä. Men absolut man är verkligen "pappas lilla flicka". Det var faktiskt fullbelagt på bygget och jag vill inte stå så vem tackar nej till ett erbjudet knä? Inte då jag i första taget. Pappa bjöd självfallet och som vanligt på mer pilsner, och han hade bjudit på mer om jag så velat men sen begav sig jag och Tina mot Klövsjö och en kväll pa Tomtan. Regnet upphörde, ganska bra iallafall. Stötte på många goda gamla ansikten, vilket alltid (oftast alltid) är trevligt! Det var öl (min enda öl för kvällen faktiskt, alltså på området).

Det vart dans, Petter var inte dansgolvets favorit. Haha men det var roligt iallafall. Fick en spark av två fötter rakt på högeröga och kind, så där lagomt skönt. Njeet. En kille skulle snurra runt tjejen som en volt på dansgolvet och jag fick en kick. När jag och Sophie begav oss av från dansbanan för att köpa öl så var försäljningen slut och vi skulle traskade vidare och ta en ciggis då jag gick mellan några som (jag minns inte vad dom gjorde) men jag fick en rakhöger på mitt högra nyss träffade ansikte och jag förmodar jag lär vara blå idag på jobbet. Har inte stigit upp för att kika på mig själv än, lär se ut som en mycket hemsk person. Trailertrash, med lite puder och jag kan säkerligen avklara denna dag också. Vem har dött av lite sparkar och blåmärken?

Iallfall dansade man sig varm, kokhet var namnet! Kvällen var trevlig och vi var hemma i lagomtid till 01.34 ungefär. Jag var hemma först som jag inte brukar vara. Men jag brukar också komma hem på morgonkvisten i vanliga fall, men det tillåter allt mycket bättre när man inte ska upp på jobb dagen därpå! Tack alla för en trevlig kväll igår.

Nu ska jag kliva upp, göra någonting åt mitt hår så står åt alla håll och sedan åker kläderna på och lite frukost slinker ner i magen. Sen blir det cykeltur och sedan jobbet. Ikväll är det Söndag, eller haha det är det idag. Men Söndagar innebär alltid att det är film och jag förmodar att det får bli så ikväll. Jag gillar ändå att jobba Söndagar, kort pass och 100% ob.

H E J D Å !

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hihi, men det är ju lilla mörten! :D Tack själv för en mycket trevlig kväll, måste göras om snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback