Imorn drar vi igång.. Oh ja!

Imorn börar kalaset, imorn knäpps första ölen sådär lagomt i lunchtid för att fira misommar. Jo, jag vet att Midsommar inte är förns på Fredag men är man ledig så kan man sagt börja innan. Jag åker in till Östersund imorgon runt sjutiden. Madde kanske fick sluta tidigare och hur positivit är inte det då, Ulle jobbade hela dagen lång imorn men får kika in på Eurosko och hälsa på en sväng när jag ändå är inne, nog för att dom var här igår och hälsade på men ändå så är det alltid trevligt att råkas. Nu ligger jag och tankar och tankar musik, nu ska det brännas midsommar skivor och ordet bra finns inte med, utan dom är grym så man rockar röv bara man hör en början av varje låt! Oh ja, det svängen minnsan.

Jag ska städa, packa och försöka för en gångs skull lyckas göra klart det ikväll så jag slipper jäkta och kasta ihop nånting i en gammal påse imorn. Nog för att det inte brukar vara riktigt så illa, men nästan för jag är ganska bra på att göra allting i sista stund. Om jag hinner så blir det en promend eller en te och kanske en rulle hos Jenny ikväll. Nu ska jag börja att bränna, platta ett.

Alkohol för helgen är inhandlat, morgondagens mat och maten för resten av helgen handlar vi imorn.
Jag är en fattiglapp och kontot är så gott som tomt, men det ska inte få förstöra min helg. Glad midsommar.

Kommentarer
Postat av: madde

Ohyes, sitt hen å gotta mig i allt mumma i kylen, snart blire damen! ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback