Jag är hjälpsam.

Jag är en mycket snäll person, jag erbjöd farfar hjälp med städning av huset idag och nu är det som skinande rent och luktar gott hela huset. Men är man 83 år med väldigt klen rygg kan man inte göra allt, dock gör han allting annat ändå fast jag säger åt honom. Som tack för hjälpen fick jag kaffe & krus, middag och 200kr på det!

Jag sov lite längre än jag tänkt mig imorse, sedan vart det dusch och senare en mycket mumsig omelett till brunch. Jag drog på mig kläder och trampade mig bort till farfars lya där papps var och arbetade tills han vart svart.

Runt 18.30 fick jag besök av Tina som varit på besök hos momma i Hån, hon kom över på en fika och nån kopp kaffe. Det var trevligt, vi fick även besök av främmande hund som låg så snällt hos mig innan ägaren kom över. Tror hon är väldigt förtjust i min hund, för det är långt mellan oss men hon hamnar alltid hos oss, utanför Morris.
Jag och Tina har pratat om föreningskalas, eller vad det heter. Vi tar våra i samma veva vill säga och jag håller tummarna till tusen för att Madde får ledigt för då blir det röj sa hardda vore nog. Då ska vi även äta lite mer än vi gjorde sist, haha.

Nu har jag gjort inbjudan till countryfestivalen, jätte tjusiga som papps skickar ut till sina rörvänner på andra orter. Jag vart faktiskt stolt över hur mycket jag hunnit med idag. Just ja, jag har även städat mitt rum och imorn ska jag packa för strax efter sju åker vi mot la Stockholmo på Fredag morgon.

Nä, undrar om det kanske får bli en rulle till läggdags ikväll.

Kommentarer
Postat av: madde

Du e så duktig och effektiv stumpan :)

Äh, vafan lite måste man få shoppa, räkningarna är ju betald så jag klarar mig. Dt som e kvar räcker till mat och sprit :)

Postat av: Evelina

haha jaa jag vet att jag har flyt ;)

2008-06-26 @ 01:46:35
URL: http://tigerlina.blogg.se/
Postat av: madde

Haha, ja jag får lära mig å tänka rätt.. men har växt upp med att han kallas så :D Stårs få du skriva ist :D

2008-06-26 @ 15:02:00
URL: http://maddenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback