Jag är söt.

Jag är söt, det säger min mamma och jag vill verkligen inte ta till det för det känns som att jag är ett litet gulligt barn, men på sätt och vis så är jag väl det eftersom jag är hennes minsta men hon har även en hel radda med barnbarn. Jag är söt.

Måndag : Igår målade jag färdigt och fast jag duschat och skrubbat så hitter målarfärg kvar både på kropp och i håret.. Jag har försökt, men det försvinner väl med tiden såsom allting annat. Igår kväll for pappa o co upp till Körvallen, klippte gräs, sommarstädade och fixade i ordning med nya gäststugan. Jag var hemma och höll ställningarna eller vad det så fint heter! Jag gjorde inte så mycket, pratade med Madde om Midsommar och sen kom Matulda hemkommen ifrån Östersund och vad kunde passa bättre än en härlig filmkväll för oss två ilag. På det smaskade vi oss resten av midsommartårtan, lite mjuk men förjävla god. Vi kikade först på Mamas boy, och senare vart det Irene Huss - Glasdjävulen. Eftersom Matulda numera bor högst uppe i byn så tog jag på mig mössa och övriga gokläder och följde med hon en bit på vägen, till Statoil och sen avvek jag och gick hemåt med härlig musik i Ipod:en. Jag var hemma strax efter klockan slagit 01 men somnade däremot två timmar efter det..

Tisdag : Idag har jag inte gjort nånting och jag blir så rastlös och trött av att verkligen inte göra nånting, så lagomt efter middagstid begav jag mig ut till mina hundar och städade fint hos dem i derat hundhus. Nu är allt hundhår så gott som borta, det är rent och luktar fräscht. Tommy skötte jobbet på utsidan, jäktig som han är så vart det dock lite slarvit genomfört . Till middag vart det makaronlåda och det var gott. Pappa berättade att nästa Fredag får jag inte planera in något, eller ingenting på hela nästa helg för det har han redan gjort åt mig. Det blir en weekend i fjållträsk alá 08a med la familia och det känns faktiskt som att det kan bli trevligt. Hotell, god mat, grönan, sol och shopping. Helt enkelt en avkopplande helg innan man drar igång och börjar jobbar.. Det finns ju inte allför mycket att hitta på här så det är nog mest positivt att åka bort en sväng.. en kort sväng.

Ulrika och Kenneth åkte just, dom kom och fikade kakor med mig. Hemkomna ifrån Götet och bruna ifrån Cyprus. Mitt i allt sitter jag och känner mig blek när jag sitter brevid Ulrika, Ann-marie påstår då att det just inte syntes någon skillnad.. Kan det ha att göra med att jag varit ute och målat om dagarna eller såg hon bara fel..

Onsdag, dvs imorn så har jag inte den blekaste om vad det blir. Packa och städa skulle jag gissa på och tigga till mig en slant av pappsen fattig som man är. En midsommarpeng till några pilsner! Det blir in till Östersund och till Madde på Torsdag morgon, hon slutar jobba kl 13.30 så jag får väl slå mig ner på Kricken och avnjuta en väldigt lång kopp kaffe, eller två eftersom jag själv är innte kl 09.20. Inge roligt att strosa runt på staden när man inga pengar har, då blir jag bara sinnu eftersom jag inte kan inhandla mig något. När Madde slutar antar jag att vi får handla ihop någon god mat och sen pilsner.. Sen blir det till att börja att känna av känslan på Midsommar.. Klockan 16 ska jag träffa Moster Linda då hon slutat jobba, vi ska byta storlek på min ring jag fick i studentpresent eftersom att den var på tok för liten.

Fredag och Lördag firas på Fröjdholmen alá myrvichen! Jag har inte planerat så mycket, det brukar bli roligast så. Känns konstigt ändå att inte fira traditionell midsommar i Olingdal, där vi brukar ha fruktansvärt jävla skit kul och va dyng fulla.  Men nångång måste dessa traditioner brytas av också, man måste testa någonting annat.
Nu ska jag ut och mysa med vovvarna i kvällssolen och i en temperatur som ligger på 41+ i solen, inte illa.

Ikväll blir det nog en film, i vanlig ordning.
Nä, hejdå.

Kommentarer
Postat av: madde

jaa för fan, dt blir vad man gör dt till. och vi lyckas väl mest jämt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback