Midsommar och Håkan.

Jag vet inte hur jag ska förklara min kärlek till Håkan, Madde & Linn är minst lika kära dom och det här vet jag är på riktigt. Jag har saknat att ha någon, men nu åker jag till Stockholm till helgen så hann får stanna hos Madde i ett par dagar, eller kanske veckor men jag vet att vi ses igen och han é en redig kaar!

Tänkte försöka förklara och sammanfatta min helg, det är inte enkelt för det har hänt så fruktansvärt mycket och minnet är inte det absolut bästa när alkoholintaget låg högst upp på min lista! Men jag gör ett försök.

Torsdag : Kom in till Östersund 09.30 och tog en frukost på Krickelin med Madde. Knäppte första ölen kl 11.00 och sen har det fortsatt i ett kör. De övriga hemkom runt 16tiden, det vart hårfärgning på Madde. Ölspel och kubb för hela slanten. Dansade in i fönstret lite sent på natten så blommor och vatten kraschade datorn, tvn o strömmen gick. Ja och jag själv fastnade i gardinerna, men bytte från dator till stereo och fortsatte kalset en timma till, eller så.

Fredag : Steg upp ganska tidigt och knäppte en öl i vanlig ordning, huvudet snurrade lagomt yrigt och vi traskade över till Köris och reveljen för att smaska pizza och mannen bakom kassan var impad över oss som var där till öppning och åt, dock skickade han hem oss för att dricka mer öl för han tyckte vi såg alldeles för slitna ut. Haha. Vi packade ihop, duschade och gjorde oss i ordning och drog sedan till Lillänge då Lina kom och hämtade oss och jag skojar inte när jag säger att vi hade packning som knappt skulle fått plats i en buss.. Men vi tröck in oss och ölen slank ner, en efter en. Vi kom till Myrviken Österåsen och till Jens. Vi packade in oss, kände oss som hemma och kände av midsommar och ledighet och det var som att det mesta var på topp! Det vart kubb, utstyrsling, målning, musik, och sen kom det folk och joinade. Jag och Jocke drog några omgångar dans på bordet och sen vart det bara fler som vill göra samma sak. Det knäcktes favorit skivor så det var splitter hela huset. Robin hade äran att vara chaufför och det var uppskattat, vi drog ner oss till Fröjdholmen där det vart kalas och dans. Röjde och rockade röv som jag utlovat! Hemkom till Jens lya runt 5tiden då bara Madde var där och hon var död, Jimmy kom över en stund sen.

Lördag : Öl lika tidigt idag, efter att Jens hemkommit från en övernattning i Oviken så kikade vi på Mr Bean och asgarvade av trötthet och slurpade i oss varsin hamburgare medans Madde och Linn var ute på promenad för att leta Maddes borttappade telefon från gårdagen, dock hittade dom den ej men lika glada var vi för det. Vi fortsatta kalaset med kubb, öl och avnjöt det härliga vädret med en vilopaus på bron. Vi grillade på kvällskvisten med Tina och Elis även, och det var kanon gott. Det kommer över mera folk och sedan begav vi oss till någon som hade storthus och flera partytält, det dansades och jag hade inga pengar tyvär men Jocke skulle såklart ha med mig in så det löste sig. Alla vi har ihelgen tappat vårat telefoner, men efter en sur min kom mer skratt! Kvällen var rolig och den avslutades med att jag gick till Österåsen.

Söndag : Bakis och sönderslagna, blåa och fortffarande fulla. Öl och städning. Jens var död och vi andra städade ur huset och åkte tillbaka till Östersund där vi traskade till Reveljen och avnjöt en pizza och jag skojar inte om att det aldrig förr har varit så otroligt gött. Senare däckade, jag i sängen och Madde i soffan. Det vart sedan en tur ner på Ica där vi inhandlade gotta, vi kikade på Alla mina Ex och senare en Beck film. Vi pratade oss fram till klockan var 02.20 och sedan slocknade vi i varsin säng.

Måndag : Uppe kl 08.00 och startade dagen med en dusch. Frukost och nån lock i håret sen trippade jag ner på stan för att träffa Moster Linda. Bytte min ring som var för liten så det kommer en om 2 veckor eller så, tog sedan en fika på Domus. Rea hela Östersund och jag har inga pengar, vart dåligt lej så jag åkte upp till Madde igen och nu sitter jag här.. och ska snart ta mig en vila och Madde ska ner på jobbet. Åker hem kl 16 idag och jag förmodar att kvällen blir tidig.

Tack alla för en super duper rolig helg, repris snart!
Haha, förmodar att ingen orkar läsa men skit i det då.

Kommentarer
Postat av: M'

hej hetaste bruden i vemdaln :)

Jaa men vi smider planer och faan ska gött dt ske blii.. längtar ju redan

PS. Håkan saknar dig

Postat av: Jenny

låter som att du haft en jobbig helg :) Kanske behöver en stärkande kopp te hos mig i veckan :) Kanske man kan lura ut dig på en prommis också ;) PÖSS

2008-06-24 @ 11:49:47
URL: http://kolban.blogg.se/
Postat av: Linn

Åhh, saknar er <3 måste göra om det här snart igen! puss

2008-06-25 @ 16:07:23
URL: http://linnocklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback