Träningsverk och grönfärg.

Fredag : Sov lite längre än vad jag tänkt mig, men det var skönt och det var i och med det en senare frukost.. Ja, allting sköts upp ett tag. Senare bytte jag om till målarkläder och gick ut för att börja, det vart ett par timmar målandes men gud vilken träningsverk jag har i högarms handled, (den jag målar med). Det känner på som fan, men jag antar att det är för att man är ovan, otränad och jag tror det är positivt med lite värk här och där. Efter middagen la jag mig på sängen och somnade som ett litet barn innan klockan hade slagit 18, oj vad skönt. Vaknade nångång runt midnatt och var pigg som bara den, låg vaken en timma eller två och somnade sedan om igen.

Lördag : Alarmet ringde klockan 08.00 och jag steg upp för att avnjuta en god frukost! Ganska enkel, men mycket god. Sen la jag mig på sängen för eftervila i några minuter, sen hoppade jag i målarkläderna idag igen. Fick vänta tills nu för innan så regnade det som bara den. Jag var ute och strök på mera grön färg och fick mera värk, men jag måste ge mig själv beröm för att jag frivilligt är duktigt och hjälper faderskapet med målningen. Nu är jag färdig med grundfärgen, nu måste det torka minst ett dygn eller något liknande. Sen blir det till att fortsätta.

Nu ligger jag på sängen, lyssnar på Frida Öhrn och annan härlig musik. Väntar på att några filmer ska bli färdig nedladdade så att jag sedan kan ta en vila ilag med en bra rulle. Måste sedan ta min fina cykel ner på affärn och inhandla något onyttigt, men det är faktiskt Lördag idag.
Kvällen återstår att se vad det blir, hoppas jag orkar vara vaken lite längre än till klockan 18 iaf.

Puss, so long..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback