Utsökt helg i huvudstaden.

Fredag : Dagens tur gick ner till Stockholm, och jag trodde vi inte skulle hinna med nånting den dagen än att bara hitta fram till hotellet men vårt rica hotell låg endast ett par fotsteg ifrån centralen så det kunde inte ligga i ett bättre läge. Väl där så fick vi först fel hotellrum så det bar av ner till receptionen för att byta och sen inne på rummet packades det upp och jag låg raklång i sängen och kände av värmen som låg på över trettio plus vilket var något man inte var van vid nu! Pappa och Ann-marie gav sig iväg för en fika medans jag och Tommy var helt död efter en lång färd så vi satt på hotellrummet och degade, jag med en iskall öl och han med en cola. Jag tog en dusch och svischade sedan om till en vit sommarklänning och några lockar i håret, sen åkte dessa knallröda pumps på och vi begav oss ut för att äta middag och det var gudomligt gott. Middagen avslutades med en supergod efterrätt och en irsishcoffée, smaskens! Vi ringde Ann-sofie och hon har man inte sett på år och dar, dom letade rätt på någon krog och surrade med henne medans jag och Tommy bestämde oss för att kika på bio istället och valet var helt rätt. Vi kikade på Jiddra inte med Zohan, det  skrattades så popcornen nästan föll ur munnen innan jag ens hunnit stoppat in dem. Sedan vart det godnatt på det.

Lördag
: Dagen startades med en lång dusch så man vart som folk igen, och sedan vart det en mycket god hotellfrukost. Vi gjorde staden och det inhandlades mycket fint, jag orkar inte ens berätta vad.. God lunch och sedan hotellrummet och bytte om för att åka Djurgårdsfärgan till Grönan. Men jag hann bara gå halvvägs innan mina nyinköpta skor gav värkan och fötterna gjorde förjävla ont, skavsår som jag aldrig sett en värre modell av förut så det fick bli barfota.. Väl inne på grönan kommer ordningspersonalen fram till mig och säger att man inte får traska runt utan skor så dom leder mig till sjukpersonalen och jag får vanliga plåster? men jag blir så less, ett vanligt plåster + skorna på igen och allt är bra? aj, det blir bara tiotusen värre och jag blir less. Inte nog med det så tappar alla bort varandra men finner igen varandra inom snart och tar en middag och iskall pilnser på det, efter det bestämmer sig pappa för att skicka hem mig med Taxi för att byta skor och flip-flopsen åker på och jag är tillbaka på Grönan för fit for fight, som man så fint kallar det.. Kikar in i en affär och vad hänger där om inte flip-flop. Garanterat mycket billigare än Taxi tur och retur.. Menmen, det var redan avklarat och nu vart det karuseller och Sommarkrysset. :) Pappa imponerade mig mest för kvällen, han testade på allt och det finns kortbevis även. Han vann även en gigantisk daim, som det var mååånga små daimgodisar i. Det vart taxi tillbaka till hotellet och sedan godnatt för mig, medans som andra traskade ner till hotellets bar.

Söndag : Sovmorgon vilket var himla skönt och sedan en lång frukost :) Jag hade för ovanlighetens skull min hemska magvärk så jag stannade inne på rummet och gjorde ett försök till att packa medans de andra gjorde en sista runda på stan. Det ända jag bad om var mer skavsårplåster, och det var skönt! Innan klockan slagit 12.00 var vi ute ifrån hotellet och påväg mot terminalen. Hemma var man igen kl 21, och det var skönt faktiskt. Ringde Madde för att prata av mig, eller mestadels för att prata och smida vidare på våra framtidsplaner inom jobb.. Det vart bara bättre och bättre ju mer vi pratade, sen vart det körkort.. som vi båda måste ordna innan vi kan dra iväg. Puh, fast det ska bli av och det ska bli skönt. Pratade i två timmar om allting och ingenting, trötta och bara skrattade och hörde fel. Ja, jag saknar Madde å´n Håkan. Linn, du är också saknad men du får snart en inbjudning till kalaset som blir.. Borta bra, men hemma bäst.

Nu blir det faktiskt godnatt för mig och mr blund, för imorgon tänkte jag ta itu med att skriva cv, plugga körkortsteori, städa.. eller, det har jag redan gjort. Prata med syster Helena och ja, vila. På kvällen blir det filmmys och gott kvällsfika hos min vännina Jenny :) Mums på det!

Adjöken, so long..

Kommentarer
Postat av: madde

Haha, ja faseen vad vi surra på, men kul vare.. Ja vi har ju våra planer, bort bort bort!

Postat av: Linn

haha, känns som alla tre har samma framtidsplaner, först körkort o sen bort, haha tur att man har pressen kanske hinner ta de iaf :P för vinterna spenderar vi väl inte i kalla vemdaln :P

fan va kul vi måste iväg!

2008-06-30 @ 10:54:46
URL: http://linnocklind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback