five days left.

Jag förstår inte vart all tid tar vägen, hur den bara rinner iväg. Det är omöjligt att fatta att nu är jag nästan stor, färdig med skolan och allting. Pappa säger jag ska plugga vidare eller bli en riktig arbetsmänniska och det sist nämnda passar nog in bättre på mig om jag ska vara ärlig. Igår skulle jag lämna in datorn på skolan, och det var till och tömma den för jag hade glömt min batterisladd i Östersund, klanting som man är. 34 skivor gick åt, varav att 11 av dem gick åt helvete så det blev 23 fyllda cd-skivor med bilder, skolarbeten och liknande. Inte illa, dessutom har jag inte ens tömt hemkatalogen så jag vet inte, fyra skivor kanske skulle kunna gå åt bara där! Igår när jag steg av bussen i Vemdalen och vädret var strålande, jag var påväg hemåt men mötte Emma och Kicko och dom sa att dom skulle grilla, vi inväntade Kajsa för att få skjuts.. Hem och hämtade pilsner och lite mat, sen åkte vi vidare i 140 till hån. Att använda sig av gasolgrill har jag aldrig gillat, är alltid något vingel.. Vilket det var så vi snodde grannens grill och fick sedan till en gudomligt god grillmiddag med tillhörande sommardrink! Efter duschning, musik och efter att vi druckit upp oss i fin form traskade vi mot Björne där vi hade lite trevligt folk.. Såsom: Simon, Björne, Fredrik, Mattias, Kristoffer, Isak, Magnus, Martin, Emelie, Julia, Fia, Fanny också vi då.. Det gick sönder någon stol, en bänk, en kaffe panna.... säkerligen något mer, ja.. ett bord i husvagnen tror jag. Martin hade med sig snuff direkt hemimporterat ifrån Berlin. Hur gött som helst! Idag har jag inte gjort så mycket, varit ganska så seg.. Kom hem vid halv4 då jag färgade Tommys hår, sen ute och cruisat med Jonny och raggarbilen med vädret till belåtenhet, vid hemkomst vart det pizza al'a vegetarian-mozzarella och en folköl! Mums. Blomplockning, isglassätning och brumbrum i skogen med barnen.. Nu har dom precist lagt sig :)
Imorn blir det religionsinstuderingsuppgifter, och kanske MSK'n..

nä, hejdå.

Kommentarer
Postat av: HELENAAS

*frågestund i min blogg!*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback