Problematiskt trött.. typ.

Drar veckan som gått, lite kort för jag vill sova snart så jag orkar inte rada upp alltför mycket och det har väl ärligt talat inte hänt allför mycket heller.. men, iaf. i Onsdags så var det dags för mösspåtagning, det innebar 1 vecka kvar till balen och 2 veckor kvar i skolan. Jisses, säger jag.. för jag förstår inte att det snart är ett slut på det här som man sysslat med sen man knappt kunde gå.. nu blir man stor och ska betala räkningar, jag börjar nog oroa mig..

I Fredags var det min tur att gå till frissan, inbokad tid sen långt tillbaks. Jag skulle vara där 10.15 och hade slagit av tre alarmklockor och somnat om, vet inte om det var menat att jag skulle upp eller om jag bara vart trött som fan. Iaf, Ann-marie kom hem på rast strax innan tio och jag sov, hon väckte mig och jag hoppade raka vägen in i duschen och sen direkt ner till Annika där jag vart klippt och färgad, härligt att göra något åt hårhelvetet som alltid ser ut som hej-kom-och-hjälp mig! sen in på ica och hämtade tre paket från hm som väntade på mig och ville att jag skulle vara fattig, men det fanns mycket finnt i paketen. jag handlade lunch och gick hem, precis när jag kom in så kommer katja och lisa också som jag skulle bjuda på lunch. jag ville kika paketen, lisa ville kika runt och katja.. ja, hon fick laga lunchen som jag skulle bju på! Jag är visst bra gästvänlig ibland. Innan klockan slagit ett så knäppte jag första ölen och det var mums, vädret var kung och det var helg! kunde nästan inte bli bättre.. efter maten packade jag ihop lite och vi hoppade i bilen, ner på affären och handlat mat till en grilladmiddag som väntade senare och sen for vi iväg mot Åsarna.. vi bakade tårtor och städade. kvällen bjöd på kalas och det tackar vi för.. jag förkyld som jag är så var jag ute på en tur med fyrhjuling och det vart inte bättre om jag säger som så.. jag kom i säng i hyffsad tid till skillnad ifrån dem andra, huvva. och lina då, jag har aldrig sett någon så kåt som hon var på fredagskvällen.. du är så otroligt rolig kvinna!
lördagen då var vi mest sega och låg som några riktiga dönickar i soffa och säng. jag åkte med 164an hem på eftermiddagen, när vi nådde vemdalen så var det bara hem o byta om.. mata hundar och åka ner till Jenny på 30års kalas. med stress och värk så var allt varmt, men med några glas bål så började det ta sig.. det vart öl, förrätt.. mat, efterrätt.. vin, öl.. kaffe och sen begav jag mig för att vara barnvakt till pontus & zara! jag skulle kika på film, gone baby gone men hade visst sett den så redan efter knappt två minuter bytte jag.. 30 days of night, och hur kul är det att kika på en skräckis ensam mitt i natten? jag låg inkurad i täcke och levde mig in i helvetet, hah och mitt som det är så kommer zara och vill sova hos mig.. hon gör det, tills hon somnat så bär jag bort henne till sängen och jag kikar klart på filmen och sen blir det godnatt även för mig.
imorse vart det god frukost, sen bus med barnen i det mycket vackra vädret.. äntligen är sommaren påväg och jag fylls med energi, glädje och förhoppningsvis mer mod, ork och lust. vi traskade hem till mig på kaffe, bullar och morsdags-jävla-tårta. senare vart det grillat till middag, mums! vi var ner på lekparken o jeg och pontus lekte med sexhjulingen en sväng i skogen innan det var godnattdax för honom. i övrigt ikväll så har jag städat hela garderoben och kastat bort hur mycket som helst och fyllt på med nytt. det känns mycket skönt.
nu ska jag sova så jag är pigg när christian kommer imorn, brandstation kl 09 också! jippie.
äh, lite irene huss.. sen godnatt.
tack alla som gjorde min helg.

             

äh, nu orkar jag inte lägga in fler bilder..
kanske en annan gång, back to irene...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback