1 April 2009.

Inget skämt har jag dragit idag heller.... inte ens har jag hört något.

Farfar hoppade upp ett år i trappsteget igår och landade på 84. Skämtet him self, dvs Pappa i egen hög person blidde 53 år idag. Började morgonen med en sovmorgon, sen hoppade jag i kläder och satt upp håret i en tofs så den fick slänga bäst den ville. Började sjunga på En sockerbagare . . . . . och sedan vips så var jag i fullgång med tårtbak! När den var färdig så slog jag in paket till farsgubben. Plockade i och ur maskin. Stekte en hamburgare till lunch! Donade på lite. Tog en promenad i solskenet ner till dagis där jag hämtade Mathilda. Vi har lekt mest hela dagen. Fikat har vi gjort också, massvis. Sen har vi varit ute och lekt i snön. Till middag blev det la pappos favoriträtt, fläsk&löksås ma pära. Mums!

Farfar kom över, Mathilda åkte hem och la familia ala Grym/Blomqvist kom över på tårtkalas. Det blev såklart kaffe & tårta med massor av kakor och bullar där till. Super smarry! Vad skulle jag annars säga, jag som är en allätare och en fikaälskare. Finns inga dumma ord mot goda kakor helt enkelt.

Undrar just om man blir lurad något idag eller om man ska lura någon. Det återstår att se. Jag som är lite gosjuk kanske ska mysa lite med Matulda ikväll. Det vore inte alls fel. Den kvinnan är lite av det bästa jag vet.


Wentworth, han är mig aldrig emot. Ögongodis tillåts alltid i min vardag.
Förresten så saknar jag Prison break och hoppas det är tillbaka snart.

Kommentarer
Postat av: Diana

Du blev ju lite lurad av mitt Aprilskämt på bloggen, eller hur??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback