20 ÅR !

Wiho ! Dagen är kommen. 24 Aug och jag klättrade ett steg upp för trappan och landade på 20. Känns rätt så skönt. Imorn, eller idag, fast imorn Måndag blir det supergod middag, paj och tårta. Ska dona på med det hela dagen! Är ledig imorn och skönt är det så jag tänkte skämma bort mig själv med en liten sovmorgon till att börja med. Tjallalalala trallalla.. Sing for me!

Jobbet går bra.. Har lyckats fått ett brännmärke på armen och lite skärsår på fingrarna, annars går det prima skinka! Jag lär göra illa mig mer innan jag är färdig där... Men vafan, det ska synas att man gör något. På Tisdag jobbar jag första dagen helt själv, känns lite pirrigt. Malin och Marcus ska ner till 08-city på vinprovning så nu hänger det på mig. Men det ska nog gå bra! Inte allför mycket bokat så det blir inte så mycket stress, känns lite skönt. Jobbar hela veckan utom Fredag och veckan därpå alla dagar utom Måndag. Nu blir det jobb och jobbigt men det är pengar och sånt gillar vi! För pengar resulterar till att jag kan flytta snart, som jag längtar till att ha ett eget place, ett krypin, ett hem, en egen lya. Fy sjuttisigen va skönt! Imorn ska jag laga god middag. Har bjudit hit folk. Det blir tacogratäng. Kött och potatisgratäng med sallad och till efterrätt Tårta och kaffe. Det ser jag mest fram emot. Sitta och äta gott. Har inte önskat mig något speciellt. En dammsugare, presentkort på IKEA eller pengar så jag kan handla sånt själv. Jag är nöjd i det mesta och av Ingsan har jag redan önskat mig paket - broccoligratäng! Det är så gudomlig gött, en av mina favoriträtter.


Idag fick vi sluta 11 istället för 12 och hotellet stängde kl 14 så rätt så kort dag men det vart ändå några timmar. Åkte hem och tog en kvart på sängen och sen gick jag ut och satte mig och åt en bit mat. Åkte på Näs och hämtade Ulle-bulle. Åkte hem och bytte om och sen tog jag raka vägen till Klövet för middag hos Leffe. Kantarellsoppa, Västerbottenpaj, Kräftor och Surströmming. Jag åt bara de två förstnämnda men gott var det. Åkte hem och somnade och vaknade, sen såg jag en film på femman och nu ska jag sova. Ska sova så jävla hårt inatt så jag ska stoppa i mina vänner - öronpropparna i öronen så vaknar jag inte av nånting imorn. SKÖNT!

Tack för mig, kanske gör en uppdate nån mer gång.
Solong suckers..... eller. Godnatt iallefall.

Kommentarer
Postat av: Karin

STOORT GRATTIS GUMMAN!! :) Hoppas du får en toppendag! Kramar i massor till dig från mig:)

2009-08-24 @ 09:31:17
Postat av: Emslan

Tack så hjärtligt Karin :)

Postat av: Anna

hej hej gumman har helt glömt att gratta dig:( vart ska du flytta då? hur var de på husky?? vilka blev ni? kram

2009-08-28 @ 21:37:34
URL: http://levlivetc.blogg.se/
Postat av: Emslan

jag ska flytta ner på byn :) där viktoria och stefan bor nu! det var skoj på husky, god mat, bowling och dricka. det var jag, eve, jessica och mathilda å anna var med under middagen. vi får ses snart så jag får gosa lite wilma! :)

2009-08-29 @ 15:59:50
URL: http://lovikavantar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback