Jobbilijobbis..

I Torsdags blev det en utsökt god middag på Husky å det tackar ja Evelina för. Det dracks på rätt så bra, spelade bowling och drack mera och gick väl hemåt strax efter 00-slaget. Vaknade dagen efter med huvudvärk som om jag hade varit ute på värsta krogrundan men jag visste ju så själv att fallet inte var så. Gick ut på en promenad till Evelina och den kvinnan var mig sliten, tog mig sedan vidare till bageriet och Jessica, även hon var trött men vi fikade gott och det gjorde min dag. Köpte även med mig lite gottigheter hem. Gjorde käk till mig och Tommy. Tog med mig kudde å täcke med fika och satte på en rulle film så blev det vips Fredagsmys! Filmen var slut nångång innan kl 20. Då borstade jag tänderna, tog en dusch och kröp tll sängs. .....med datorn. Sa väl godnatt och släckte ner vid 21.30. Upp 04.45 dagen därpå för att jobba.. dagen gick bra å jag slutade kl 14.

På Lördagskvällen var det jag som fick frosta frysen då dörren inte blivit helt stängd och larmet hade slutat fungerat, så jag hade vad jag gjorde den kvällen. Kikade även på The boat that rocked och somnade sen. Återigen steg jag upp 04.45 skulle hämta upp Vicky dagen till ära. Stod och väntade i 5-10min men ingen kom. Ringde men det tröcks upptaget. Ringde tillslut Evelina och hon sa att dom försovit sig och kom strax vilket dom gjorde. Mycket folk som åt frulle denna dag, närmare 150pers. Slutade 11.30.

Igår kväll var jag och Daniel ute på en lååååång kvällspromenad och det var super skönt. Kom hem, tog en fika, en dusch och sen kröp je te kojs.. Sover så otroligt skönt efter friskluft och en dusch på det! Skulle ha sovmorgon men vaknade vid 7 imorse, somnade lyckligtvis om och steg upp 3 timmar senare. Nu jobbar jag alla dagar i veckan så veckarklockan står på 04.15 varje dag och det lär resultera med att jag sover vid 21 tiden. Man skulle kunna döda för att få ligga kvar då väckarklockan piper, men när man väl är uppe och har börjat jobba så är det skönt att vara uppe tidigt, när alla andra sover. Kommer snart in i det här så det går som på rutin. Däremot.. lär fröken Dahlberg bli mer eller mindre nykterist den här vintern då man vanligtvis kommer hem vid 3 och ska jag upp 4 och är absolut inte körduglig kl 5! Men det betyder mer pengar till mig.. Äh. Det lär väl visa sig hur det blir med den saken. Jag tar det som de kommer.

Nu har jag skrivit så jag har kramp i fingrarna.. nästan.
Slutar väl här och säger hejdå så länge. Puss å pip å nyp i stjärten.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Damn it... vem ska jag då festa med??? Snart kom je heim så fär mö hänge litte!! Kram

Postat av: Matilda, din tjej <3

Damn it... vem ska jag då festa med??? Snart kom je heim så fär mö hänge litte!! Kram

2009-09-02 @ 20:56:39
Postat av: Emslan

Evelina: Don't know?

Matilda, min tjej: Tulda... dig har jag alltid tid för! Inga kan gå ALL IN såsom vi kan! Puss.

2009-09-02 @ 20:58:46
URL: http://lovikavantar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback