En helg med mig.

Fredagen var trevlig. Det blev tacos och den var utsökt god! Landade sedan i varsin soffa med en panna kaffe och en flarra whiskey. Halvkikade på Let's dance, lyssnade på musik & drack många glas ur min röda dunk. Fredagar gillar jag just pga det här hemmamyset, den känslan av å bara sitta hemma och ta några glas.

Lördag blev det jobb, hemma vid 17.30 tiden då jag började kocka ihop middag till mig själv, alltid lika roligt att laga mat till en själv. Niet. Men vad gör man, jag älskar ju mat mer än att skita. Det blev en vegetarisk gratäng, så himlans god! Landade i soffan ett tag, sen kom Matulda över. Jag tog en pilsner, vi satt som smorda i soffan brevid varann. Vi pratade ett tag, sen gick hon hem och jag tvättade bort smink, borstade tänder och kröp till sängs med en härlig skiva i högtalarna. Sen somnade jag.

Imorse var det bara att kliva upp, upp runt 08.30 snåret för att hoppa in i duschen för att få en renande känsla för att sedan återgå till att bli någorlunda fräsh. Hoppade i mjukisbrallor, sen gick jag ut med hundarna. Gick in, stoppade i mig käk från gårdagens middag. Mums! Drog plattången några gånger genom håret, för att sedan hoppa i ytterkläderna och ut och gå. Det blev jobb idag, ibland skulle jag kunna säga fuck you, till alla turistjävlar, jag ska inte säga alla men endel både beter sig som svin, är svin och ser ut som svin själva. Ja, fuck you med ett fett utropningstecken där bakom! Men, istället försöker man vara trevlig och försynt. Har nyss kikat på Wanted, dra mig nånstans, filmen var helt och hållet en i min smak. Den var bra. Fan, skit bra.

Nu ska släcka både lampa och dator för att ta mig ett möte med Herr blund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback