En kulen helg.

Fredag och jobb i vanlig ordning till 18 snåret, eller rättare sagt strax därefter. Traskade hem i vintervädret och kylan och kockade ihop en alla tiders god pizza med ost, skinka, champisar, mozarella och pesto. Super gott, och några glas coca cola där till och det till tvn, kunde inte blivit en bättre Fredag. Matilda kom förbi efter 22 snåret, började kika på en rulle på datorn, men somnade efter 10 minuter . . sen bad jag hon gå hem, trevlig jag är, för jag kände att det var lika bra att hoppa till kojs på riktigt.

. . Kl 07, eller strax före pep väckarklockan och jag hoppade in i duschen, efteråt kikade jag på termometern och den visade -22. Helvete tänkte jag, men det var bara till att dra på sig arbetskläderna ändå. Ner och jobbade, inge folk och inget att göra vilket var en förjävla seg dag. Men jag hade ju turen och slutade kl 14, jihoo! När tiden var inne och jag slutat var både Diana och Matulda där för att vi skulle bestämma oss vad vi skulle inhandla för kvällens middag. Vi inhandlade matvaror och sen gick Diana hem till sig, jag tog med mig Matulda och hem till mig för att hämta vin och kläder för kvällen sen gick vi några meter och landa hos Matulda som skulle duscha, medans la jag mig i soffan med en filt och ett glas vin, nu var det verkligen helg och jag var ledig kände jag. Efter Matuldas dusch hämtade Diana oss, och vi började dricka mera där nere. Till middag blev det potatisgratäng, sås, kyckling, sallad och massvis med vin, dunkar med vin helt enkelt. Hur gott som helst. Det var jag, Diana, Matulda, Anna och Evelina som åt, Angelica fick bara titta på (hon hade faktiskt redan ätit innan).

Sen fixade vi oss, målade oss, kirrade schyssta frisyrer och hittade både ett och två plagg som åkte på inför kvällen. Det blev mycket musik, dans, sång, prat (skitprat), spel och alkohol! Det rullade, eller ramlade, vilket som, in mer folk och vi drack desto mera. Senare kom Anton och vi fick skjuts upp. Det tackar vi för. Dansade hela kvällen och drack shots som aldrig förr tror jag, fyfan vart hur många som helst, typ för många. För Diana vart det för många så hon stoppade på sig dom, tog med dom hem, tittade på dom och somnade. Haha.

Anyway, dans och träffade både ett och flera kända gamla ansikten! Fick skjuts hem med Erica på kvällen. Evelina hade jätte ont i ryggen, så när dom väl var hemma skulle Angelica springa in för att hämta en värktablett, men några minuter senare kommer istället Sivan ut med värktablett och säger att Angelica drog en vurp och bröt armen så hon fick åka ambulans in till Östersund och sjukan, hon är fortfarande där den stackarn. Sen blev det godnatt iallafall.


..... Söndag, jag vaknade och sprätte upp en burk cola och tog en ipren, låg och halvsov med tablett och burk i varsin hand, men tillslut fick jag i mig dem. Sov till 11 kanske, sen åt jag en bit pizza. Diana hämtade upp mig och vi tog oss upp på Skalet för att åka vessla till Timmerkojan. Väntade hur länge som helst så jag somnade nästan i en snöhög medans (det var då huvudvärken var som värst), sen tillslut när vi var påväg så kokade vesslan efter halvvägs och vi blev sittandes. Gustaf kom med skoter och vi fick skjuts, Robin tolkade på bob efter.. Framme vid stugan träffade vi Karin och ett gäng gubbkarlar. Det blev macka och varmchoklad, mums! Sen skulle jag och Robin åka bob, gick högst upp för att kunna åka långt och jag lovar att det var jobbigt, när vi väl var uppe fick jag inte åka så jag fick gå hela vägen ner. :/ Lite taskigt tycker jag.

Skoter igen, sen hem. Hämtade mina saker hos Diana, sen blev det kycklinglasagne hemma och sen somnade jag i soffan. Blev ett ganska tidigt godnatt. Men jag tackar för helgen, jag hade det jätte trevligt.

Nu sitter jag i myskläder i soffan, ska snart borsta tänderna och sova tror jag. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Diana

De va jävligt schysst av dig att följa till Timmerkojan.....Robin tyckte jag va världens sämsta mamma så jag hade inget val. Men de va nog bra för oss att vara ute den dagen.

Förresten glömde du att skriva några detaljer om kvällen på skalet...hihi....eller ska vi inte berätta...haha...

På´t igen nästa helg :-)

Kramizz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback