En ledig Torsdag.

Hamnade i säng relativt tidigt igår, runt 21.30 tiden, skönt!
Tog mig en sovmorgon till 09.15 imorse, det var också skönt. Började morgonen med att hänga ut täcken och kuddar och sätta på en maskin med sängkläder. Sen blev det frukost och barnprogram, för er som inte redan visste är det i princip det ända jag kollar på i tv-väg. Sen hoppade jag i både täckbyxor och jacka och begav mig ut för att skotta snö, röjde undan på hela gårn, så typiskt, när man är klar så är det nästan lika mycket snö igen. Begav mig ner till Anna och Jonas för att få se lilla Wilma, blev både en och två koppar kaffe där. Hon var så söt lilltjejen, men idag hade hon en riktig spydag. Vad var det dom kallade hon, hmm.... minns ej, minnet sviker mig så ofta.

Traskade därifrån vid 12.30 tror jag, ja nångång då iallafall. Gick mot dagis för att hämta Mathilda, klädde på henne och precis när vi skulle gå kollade hon på mig och sa: Emelie, jag måste spy så spydde hon direkt på golvet och lillfröken var mest ledsen för att hon spydde ner sin sko. Stackarn åkte på magsjuka, Anna kom från jobbet och fick åka hem med Mathilda. Huvva, tycker så synd om hon då magsjuka är bland det värsta som finns. Jag då, leksjuk som jag var ville inte gå hem ensam så Nova följde glatt med mig hem. Det blev snöänglar, finns i sjön, saft och bullar, barntv och grimagetävling.
 
Nova är bra gullig hon - Vi hade någon form av grimagetävling, om man nu kan kalla det så, iallafall så låg hon verkligen dubbel och höll på att dö i soffan av skratt när jag höll på att grimagera mig. Sen när Mikaela och Jessica kom för att hämta hon så sa hon hela tiden, men gör den igen. Gör den igen, snälla snälla gör grimagen igen snälla och så skrattade hon lika gott igen. Haha, hon är en bra goskit den tjejen! Tur att barn för en på så himla bra humör, jag förstår inte hur stor jag är när jag har sånt barnasinne, jag är ju fan i mig ett barn!

Sen blev det middag, jätte god kyckling med dessa gudomligt goda såser. Hängde upp en tvätt, dammsög och nu sitter jag här och gör inte så mycket. Funderar på vad jag ska göra ikväll, blir nog några ostkrokar och kanske en film. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback