Längesen . . . .

Ja ni . . . det var minsann längesen jag skrev något här.
Har inte något större lust att skriva om allt som hänt på sistonde, för det inlägget skulle bli flera kilometer isånnafall och det orkar varken jag eller du som läsare med. Visserligen kan man korta ner det, men det orkar vi inte heller så vi startar från nu, man kan säga att vi börjar om. Från idag. Då blir inlägget med andra ord rätt kort eftersom det inte händer nånting alls när regnet här bara vräker ner. Det öser, inga lätta droppar utan tunga, stora och fylliga vattenbollar som slår emot vårt plasttak på altanen, det hörs och i och med det så försvinner orken till att gå ut, till att göra något vettigt.

Tänkte kika på en gammal hederlig rulle med goa Roffe sen, allas våran Roffe - Rena Rama Rolf! Förra helgen hämtade jag Anja så hon var här, Emma stannade kvar medans de andra for hem på Måndagen. Jag hann även med att gå på Svegsfesten. På Torsdagen var jag på Ams och sen på kvällen for jag och Emma till Almåsa. På Lördagen var det toppfest på Almåsa berget. Skit kul. Inge Jorm och Ständut Blakk spelade. Skulle åka hemöver på Söndagen eller Måndagen hade jag tänkt mig men syster övertalade mig att stanna, vilket var ganska så enkelt. Åkte till mamma på Torsdagen och firade henne med paket och goda tårtor. Vi skickade henne till Tallin! Sov på Rödön en natt och på Fredag morgon kom Tina och jag bjuppade på Kaffe och smörgåstårta sen begav vi oss mot Vemdaln med ett stop i Myrviken först. Väl hemma så donade jag på lite, på kvällen blev det kaffe och dooléys hos Diana. Tog även 1öl på Huskys och ett glas rött hos Vickan.


Fredagmorgon åkte vi till Härdal för att gå på marknad och åka karusell. Åkte hem, gjorde mig i ordning och åkte sen ner till Diana och knäppte en flaska rosé och några öl. Blev Härdal på kvällen, men det var ingen vidare hit. Var faktiskt en besvikelse då det inte var speciellt roligt alls. Menmen. Igår var jag bakis och trött, fikade kaffe och nybakt kärleksmums hos Diana. På eftermiddagen blev det pizza med Tommy och Daniel. Gött som bara den!

Nu regnar det . . svin tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback