Östersund.

I Söndags styrde jag bilen mot Åre och Holiday för att plaska som barnet själv i vattnet och leka i sauna-world. Gött. Efter några timmar där var det bara att leta reda på vårt boende. Somnade på momangen när jag nått sängen, två timmar senare bytte jag om och la på en make-up och vi gick ut och åt en god middag. Efter en utsökt måltid och hela fadderullan så traskade vi hemåt igen, landade på sängen för att vänta till klockan blev 23.30 och det var repris av Hunter. Ett härligt godnatt på det.

Dagen därpå sov jag till kl 9, sen blev det frukost och vi packade in oss i bilen och åkte mot Brunflo och jag köpte bil. Gött. Sen letade jag reda på Odensalagatan 38 och en parkeringsplats, tog bussen ner på stan för att invänta Diana och Viktoria och sen blev det en fika, köpte varsin sallad på Duffys. Åkte upp till lägenheten och gjorde oss fin och sen blev det förfest hos Anette och Johnny. Rolig kväll på Stråket. Efterfest med vin och exotiskplanka. Tog en Taxi tillbaka till lägenheten för att sova. Vid 10 tiden på Tisdagen skulle Diana och Viktoria hem och jag hade bestämt mig för att stanna så jag åkte ner på Lillänge och handlade frukost och sen åkte jag till mamma. Efter lite mat i magen så åkte jag och Sören ut på sjön i ett par timmar för att testa fiskelyckan, dock gick det inge vidare men det var härligt med en båttur. Vart trött som fasiken och somnade på sängen när vi kom tillbaka till mamma. Sen gjorde hon god lax till middag! Jag va chaufför åt Therese in till stan på kvällen. Parkerade bilen på Önev. och tog bussen därifrån. Gjorde Stråket en kväll till. Var med Therese i början och sen bytte jag tält och slog mig ner med Kenneth och Ulle ist. Sen försvann visst alla och jag gick runt själv. Fick köa som en idiot för att komma in igen när man vart ut på toa, tog över en timma. Slog mig ner vid ett bord, när jag va påväg ut för att ge upp kvällen och sova istället så kom 5 killar från Dorotea och livade upp stämningen. Vi slog oss ner, skålade och vart mer full. Avslutade kvällen med en pizza på Kosmos. Tog en Taxi till Valla och somnade där.
 
Imorse va jag ute på morgonpromenad och slutligen hittade Matilda till Valla och vi kunde åka hemåt med ett mellanstopp i Åsarna för att käka. Lämnade av Matilda på Vålkojan för jobb och sen åkte jag hem, packade in och packade upp grejjer. Satt på en tvätt och sen städade jag bilen. La mig på sängen för att kika en film men somnade istället och sov till Matilda ringde och ville hem. Vi köpte en mozarellapizza och smaskade i oss den. Den gjorde våran kväll.

Nu har jag nyss duschat så känner mig nästan som en helt ny människa. Om 20 min börjar Hunter. Då ska jag bosätta mig i soffan i riktiga soffmyspyskläder och en filt. Kanske en kopp te där till.

Det var mina dagar i Östersund. Tackar för dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback