Solsken!

Hade jag bott i Karlstad hade jag sagt . . å sola ho skin!
Nu bor jag inte där, men solen skiner faktiskt även här idag. Efter allt regn så trodde man inte att den rackars solen skulle kunna tränga sig fram bland alla moln och gömma regndropparna för ett tag. Men det lyckades, åtminstonde för idag och man ska väl vara glad för det lilla man får. Kanske ska börja tro på . . . att efter regn kommer solsken. Skönt att vakna upp och morgondagen gryr med heta solstrålar och tänka vilken underbar dag!

Jag har legat ute på gräset, druckit kaffe och löst korsord. Försökt ringa Tommy i flera timmar men inget svar. Han ska ju svara när jag vill. Han håller på att kapa ved så visserligen är det väl så att han inte hör, men ändå. Jag tänkte ta mitt vrålåk och brumma iväg till Klövet ikväll för att testa fiskelyckan där och därför ville jag veta när det var dags att åka.

Nu ska jag slå en pling på en 740 som får bli min framtida bil för ett tag. Åker till Åre på Söndag och in till la stados för att gå på Stråket på Måndag så då tänkte jag hämta henne! Ja, hon får förbli en tjej i mina händer.




Som jag sett framemot att gå på Fäviken. Då det har blivit något slag av tratidion.
Kallar man det inte så, är det iallafall sommarens höjdpunkt, åtminstonde för mig.
Det såg väldigt negativt ut för mig när det blidde regn och gråa moln hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback