A trip to Almåsa.

Igår slutade jag jobba kl 14. Bytte om från arbetskläderna till mina ordinarie, hoppade in i bilen och sen rullade vi. Stannade till i Svensta-fukking-vik för att besöka Dollar, vad annars! Fortsatte färden och vips så var vi i Almåsa och hos syster bondfru. Lastade in oss, käkade kyckling tacos som Dianat kockat ihop. Myste med barnen tills det var läggdags! Blandade ihop en välling till Lukas som svämmade över helt totalt i micron, så diskade och gjorde ett nytt försökt, som vart alla tiders och minstingen som är vildare än allt. Ja, han somnade. Tjejerna somnade också efter en varsin godnattsaga, sen blev det Melodifestivalen för första gången i år. Personligen tyckte jag att Star pilots skulle gå vidare, direkt, men inte då! Man kan ju inte ha rätt i allt. Somnade nångång efter lite mer tvkik.

. . Lukas och Anja kom runt 06 tiden och väckte mig imorse, jag som hade hoppats på sovmorgon, men icke blev det så. Att vara förälder, speciellt åt flera vildar är mer än många heltidsjobb ilag. Men Johnny slängde ihop gröt, vi kokade ägg och avnjöt en god frukost. Sen bänkade vi oss med kaffe till Vasaloppet. Lekte med barnen, sen traskade vi över till Tommy och Marie, barnen åkte några åk och sen gick vi in och fikade. Såklart blev det panini-tallrik och varmoboy, sen Marie's egna toppen smarriga bullar och en kopp kaffe. Sen åkte dom lite mera, sen gick vi tillbaka. Maten sjönk, jag fick ont och ja... jag la mig en sväng. Åkte, stannade till vid Klädax i Krokom och inhandlade mer än jag tänkt, nästa stop Lillänge och ja även där inhandlades det... Sen stannade vi till vid Matkällarn hos Ulle och Kenneth för att hämta upp Zara och Pontus som har spenderat helgen där! Sen rullade vi vidare.. Stannade till vid Shell i Brunflo för kaffe, bullar och två stockar snus! Sen åkte vi verkligen hem, lämnade av barnen och kom in på gårn hemma.... Ops, ingen nyckel. Fan, var bara att åka tillbaka till Inga-Lill. Sen packade vi in oss, nu färgar jag håret. Ska skölja ur håret. Oj. för typ nån minut sen, ska göra det nu.

Nu kom Matulda, vi ska mysa och dricka te men nu ska jag kasta mig in, bli ren, fräsh & fin! Ja, nu måste jag verkligen duscha..... Hejdå, mina fans!


Kommentarer
Postat av: Maria Sundberg

Jättefin blogg du har....

Hoppas att jag får fota dej någongång:-)

Jag har redan en idee om fjäll...höga klackar och glitter.....

//Maria

Postat av: Maria Sundberg

Ja men jag flyttar ju hem till ÅSarna kontoret i sommar.....så du kanske inte klarar dej undan:-)

Nejdå...det ska ju kännas roligt också så klart.



//Maria

2009-03-02 @ 09:25:30
URL: http://olepunktse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback