Skotertur igen.

Igår hade jag väckarklockan på alarm, trots att jag var ledig. Hade bestämt mig för att köra skoter om vädret tillät. Hoppade genast upp ur sängen och kutade till köket där jag kikade ut genom fönstret och vädret var bara sååå strålande. Tog upp telefonen och slängde iväg ett sms till Diana där jag skrev att vädret var underbart. Hon hade nämligen lovat att följa med mig idag om vädret var bra, och så blev det. Jag gjorde omelett och bröd till frukost, sen hoppade jag i underställ och ytterkläder och gick ner till garaget och sen for jag ner på Statoil. Tankade skotern och sen for jag och Diana. Första stopp gjorde vi på Timmerkojan hos Tim där vi avnjöt oss varsin kopp med varm choklad. Satt sedan ute och mojsade i solen på en renfäll. Testade även Tim's hemmabygge av igloo med en tunnel på 12m som ledde in i sjävla fikastugan.

Fortsatte sedan turen mot Jaktstugan där det var sjukt mycket folk. Där åt vi våffla och festis, avslutade med kaffe & kaka ute på altanen. Ganska så snart där efter så gick vi till skotrarna, jag fyllde olja och sedan åkte vi. Vi beslöt oss för att ta en annan väg hem en den vi åkte dit. Vi åkte till Oxsjön - Trumma och landade såsmåningom i Vemdaln. Kom hem, bytte skor och täckbrallor och sen kom Diana så vi for ner på la affärios och inhandlade tillbehör till en middag som heter Tacos. Sen lastade vi Kevins skoter och for till Viken för att låta han köra på bana. Han är grymt duktig och bara 12år. Jag och Diana var då mindre duktig. Åkte hem till Diana och kockade ihop en allatiders god Tacos som vi och barnen avnjöt. Landade sedan i soffan med en filt och en brasa. Snackade och halvsappade på tvn, blev en kaffetår efter 21 snåret och sedan traskade jag hemåt. Landade ganska så snart i sängen med datorn, där jag låg ett tag och sen somnade jag.

Har varit ledig även idag, så tråkigt väder det varit. Tog sovmorgon till kl 10 nästan och sedan hoppade jag in i duschen. Bjöd sedan hit Matulda på frukost. Sen myste vi, och sen hade vi pysselstund och jag gjorde ett jätte fult Påsk-kort till Carran. Själva kortet blev okej, men kycklingen vart fet och ful. Tanken som räknas har jag hört, när jag väl kom ner till butiken som hon sagt jag skulle göra så var hon inte där. Jag och Matulda tog en sväng in på affärn samtidigt som vi var nere på byn, inhandlade varsin påse med lösgodis och sen gick vi hem. Jag hänge upp ytterligare en maskin tvätt, en diskmaskin och sedan plockade jag undan lite. Har nyss ätit tacos idag igen. Mums! Nu halvligger jag i soffan och vet inte vad jag ska göra. Det är ju Fredag, men jag orkar inte bestämma något. Jag kan, jag får och jag ligger här bäst je vill.

Hejhå, ja je menar hejdå!

Kommentarer
Postat av: carran

men åh det va inte fult. Det va hur fint som helst!! TACK!!!! Ledsen att jag inte va där när ni kom men det dröjde ju så länge och jag blev tvungen att fara i ilfart till doktorn ju... Nåja en annan gång. Jobbar du måndag?? KRAM

2009-03-21 @ 13:46:35
Postat av: Emslan

Haha... som sagt, tanken som räknas. Jag e proppmätt så je gett no te å dö i soffan snart......... bara dö. mjo, je jobba pa månda. tänkte du på dådå?

Postat av: Matilda

uppdatera mera!

2009-03-25 @ 22:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback