Tjej-Lördag!

14:e Mars. . . . en riktigt tjej-lördag!

. . Jag vaknade runt 08 tiden igår morse, hoppade i underställ och sen gick jag ut med hundarna, gav dem frukost och fick se vilken underbar dag jag vaknat upp till. Till ett underbart förjävla goväär till våran tjejdag. Kunde inte kunnat blivit bättre. Käkade frukost, hoppade i resten av kläderna, drog i gång skotern och sen sa for je. Parkerade på Tonys, först på plats men inte långt efter så kom Lisa och sen rullade dom andra in en efter en. . . Det fall bort någon, men vi blev 9 tjejer på 8 skotrar med ett underbart väder! Det här är livet, en mening med att bo i en fjällvärd, att längta till vårvintern och solen, vänner, skotrar. Det finns inga ord som kan beskriva det bättre än att det är riktigt livsnjutning och smak av ledighet när man får spendera sina dagar sådär.

Vi körde, väntade då och då in Annica och Carina som tog det lugnare . . kikade på vädret, utsikt och bara njöt av åkturen vilket ibland kan vara riktigt skönt, men gillar man fart så försvinner det där lugnet bort från bilden. Men det var himla roligt att dom ville följa med, det gav oss anledningar att kunna stanna och ta pausar, sola och svalka tårna. . eller iallafall ta en klunk läsk, en cigg och bara en vila på la skotrios. Väl framme vid Orren så var det sjukt många skotrar på plats, vet inte vart alla kom ifrån för vi mötta inte många själar på vägen dit. Maten där uppe vill jag inte ens diskutera, gjorde det tillräckligt igår tror jag. Jag förstår inte att det går runt med den där matsedeln, jag hade varit så mycket nöjdare med en mugg varm choklad och en ostfralla. Men äh... pölspaj funkar också. Fyfan! Blev en kaffetår och kaka för att få lite gott i magen. Anyway, vi gick ut och la oss på varsin skoter och bara låg där med solen i ögonen, sen fick vi för oss att gå och titta på åsnor. Det var fullt av åsnor och hästar där. Då kände man sig som en rektön turist när man står och klappar och tar kort på dem stackars små liven!

Vi solade ett tag till och sen började vi färden hemåt, det är ju helt sinnes vad hemfärden alltid går så sjukt mycket fortare. Kom hem kl 16.30 om jag inte minns fel... kastade av mig kläderna och slängde mig in i duschen. Det var såååå skönt! Knäppte en carlsberg och hoppade i lite kläder, målade mig och tog med mig dunken och for ner till Diana. Jag var först dit av alla som varit med under dagen, annars var det några andra flickor som inte kunnat medverka under dagen som hunnit kommit före. Då det ej fanns stol, satt jag mig på golvet med en öl i handen, jag höll på att somna. Kl 19 tror jag klockan var, då gick vi mot Tonys för att beställa käk. Reserverat bord och allt hade vi fått. För min del blev det pizza nr 28 och en stor stark! Annars fanns det black and white som alternativ och såklart alla övriga pizzorna. Tack så gudomligt för maten, det var utsökt! Matulda mitt hjärta kom också över till pizzan. Gick över till Diana och drack mera, fick schlagerkit av Carran så vi gjorde gnuggis-tattoo's, allt var fläsh ünd bling-bling! En varsin glitterburk på mig och en på Evelina, helt sjukt vad vi glittrade, glittrade av oss och ja... dock när vi ville få bort det så gick det inte, så vi fick glittra resten av kvällen!

Carran, Matulda och jag åkte till Klövet. Där var det trubadtur, en duktig en karl! Det var dans, öl och träffade på ganska så många kända goa ansikten! Sen så sa det poff.... så försvann Carran. Jag och Matulda dansade som en riktigt kärlekspar till varje låt, vi gick verkligen ALL IN med dansen för den kvällen! Hamnade på efterfest. Förstår inte varför man ska supa sig mer full när man redan är apkalas, men förståndet att tänka normalt är väl inte i så bra funktion när alkoholintaget varit högt under hela kvällen.

Idag var det strålande väder så jag tog med mig Tommy på en skotertrip. Vi satte oss i snön och bara njöt av vädret, det var förbaskat gött. Hade jag inte fått frisk luft så hade jag nog fortfarande varit full. Nu ska jag dricka cola, kolla mig i spegeln och ge mig ett flin, för jag är alltid så fin sånna här dagar. Verkligen den där söta tjejen jag gillar att vara, idag är jag inte ens söt, idag ingår jag bara i kategorin tjej. Sen somnade jag på pappas spikmatta i skön musik till Marcus, fick visst inte sova där utan bara ligga 20minutos, men jag låg nog där och mojsade det femdubbla i tid. Det blev god middag, sen tog jag med mig täcke, kudde och gick till Tommy för att kika på en rulle. A might heart, jag tycker den är bra men Tommy tyckte dom pratade konstigt, konstiga ord och var långdragen så det var inget som föll han i smaken!



   
                         


Tackar alla som medverkade under gårdagen för en superduper bra tjej-lördag! Men framförallt ett stort tack med fet understryckning och många utropningstecken där efter, tacket går till Diana som arrangerade och fixade vår allas gårdag. Tack så mycket för en strålande 14:e Mars!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du lilla gumman. Vi kanske måste börja träna lite. Känns ju helt sjukt att bli som gammelfarmor bara för att vi åkte lite skoter.

Tack själv, vi ska inte vänta så länge till nästa fest. Tror jag ska ha en bloggfest :-)

Pöss

2009-03-15 @ 21:24:28
Postat av: Dirty

De va från mig.

Postat av: carran

ciao bella... fan va jag va lurig i lördags... bara drog hit och dit... =)

Varför fick du inte sova på mattan? Det är helt okej. Och man SKA ligga på den mellan 20-40 min varje dag så det gjorde inget att du låg länge...

Massa kramar Caroline

2009-03-17 @ 17:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback