Var ett tag sedan.....

Som sagt, va ett tag sen jag skrev nåt. Men det händer ju inget i mitt liv......

. . . I Måndags när jag skulle handla innan stängning så märkte jag att jag inte hade något bankkort, jaha tänkte jag. Jag skrev upp det jag skulle ha och tänkte att det är säkert hemma. När jag kom hem letade jag i princip överallt, jag är så att jag tar det som det kommer, brukar ju alltid komma fram. Men inte, Anne-marie sa åt mig att spärra det på en gång. Trots lite tvivel ifrån mitt håll så blev det så, jag spärrade det och beställde ett nytt. Dock kostade det nya massa pengar, årsavgifter och skit. Det känndes inte helt okej, men nu hade jag gjort det. När jag kom ner på jobbet dagen därpå, det första jag tittar i och det första jag hittar är mitt bankkort som ligger i jobbarjackan. Så typiskt! Det var bara att bryta det dubbelt, det var en än gång bara att ge sig själv ett lejsamt skratt. Nästan hånande, iallafall inombords. Att jag alltid ska lyckas.

I Tisdagskväll efter middagen så blev det Ljusparty hos Hjörtan. Jag skulle vilja handla allt i katalogerna, men det är inte billigt direkt. Smakar det så kostar det också. Jaja, den här gången hade jag bestämt mig för att bara handla ljus och inga pryttlar utöver det och så fick det också bli. Fikade gott och somnade nog runt kl 22.

Igår när jag kom hem ifrån jobbet gräddade jag våfflor till middag, ska det vara så ska det vara, våffeldag helt enkelt! Dom blev riktigt super goda. Tog sedan med mig mitt feldunkande och halvtvärkande huvud till soffan, landade där och innan klockan blivit 20 hade jag landat till sängs. Det blev Våffelmys, dvs mys ma kattskrälla mitt. Det var mysigt, det blev korsord och sen somnade jag sött. John Blund är en bra karl, ibland.

Idag är jag ledig och vädret är inte det bästa, men skönt ändå. Ska hoppa in i duschen om någon minutos och sedan får jag se vad dagen erbjuder. Tänkte att jag skulle ha besökt Ekbergs men eftersom jag inte har något bankkort längre så går det inte så bra. Hihi. Njä, nu har jag fan skrivet ett långt inlägg som får räcka för veckan. Kan även vara sådär schysst givmild så jag skänker en puss, en sådan på avstånd. En blåsande, som flyger iväg och landar på den som känner sig träffad, som känner sig lite lägre än mig, lite sämre. Puss på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback