Oväntad helg.

I Fredags hade jag och Tommy sådär nångång efter middagstid bestämt oss för att åka upp till Näs och bo där, bara må gött, spela spel och kika film. Vi handlade, han plocka in i kylen och göra upp en brasa. Pratar med Evelina och hon vill åka in till stan men hon hade redan börjat druckit, man är ju inte allför svår övertalad. Åkte ner på byn igen och hämtade ombyte, åkte och hämtade Evelina och sen gjorde vi oss i ordningen och sen satt jag mig bakom ratten och vi rullade iväg runt 21.30! Evelina hade gott om tid att läska i bilen medans jag verkligen fick halsa rödtjut när vi väl landade på körfältet. Fixade en frisyr och tog med oss varsin öl och gick ut till taxin och gled ner på G3. Där körde vi som vanligtvis ALL IN! Dock var det en shot som gjorde att vi så gärna va nära på att spy ut den innan den ens nått strupen, fyfasiken säger jag. Blev godnattkäk på donken med Frucke och Kallin. När vi kom hem till lägisen så gjorde vi slut på rödvinsdunken, klockan gick och vi drack, morgontidningen kom så vi läste den innan läggdags å.

Jag hade alarm på 07.45, vi hade ställt typ 10 olika alarm innan vi gick och la oss. Dum man är! Nå väl, det var bara jag som tog mig upp och det ångrar jag inte för en sekund för vädret var helt enastånde härligt. Landade ute på balkongen och halsade vatten. Vid 10tiden vart den en promenad mot Lillänge med mamma och Tommy, där vi skulle köpa snus och cocacola, men det blev även solbricks, smink och två par skor! Gick vidare till donken där vi tryckte i oss varsin 150gr med strips, cheddar och en stor cola! Vi fick håll påvägen hemåt... Landade igen ute på balkongen och ingen mer än jag var vaken. Blev sen när Evelina var uppe en trip ner på stan, där vi impulshandlade en massa saker, sen blev vi svajnigt jävla jätte trötta och tog med oss alla våra påsar och satt oss på en buss upp, landade boms och pannkaka direkt i sängen. Skönt! Vilade i sisådär två timmar, sen blev det dusch och i försök till ett ombyte, vilket var svårt då vi egentligen bara hade tänkt stanna en natt. Vi tog bilen och for ner till Eastern för att avnjuta en mongoliskbuffé. Vi lastade på som vi aldrig sett mat förr och vart mätta på en gång, men vi åt upp allt. Efterrätten gick också ner, men sen var det stopp. Åkte hem och funderade på vad vi skulle göra, om vi skulle gå och lägga oss igen eller inte, efter tjat ifrån Ulle och Kenneth så började vi dricka, det gick trögt men vi gick ner med dunken mot Matkällarn och deras lya och drack upp det sista glaset och sen begav vi oss traskande iväg mot G3 för åter en kväll! Det var stört mycket folk, Marmelad orkestern spelade, dom var faktiskt bra! Vi drack ett gäng öl och myste runt. Oväntat bra kväll med tanke på hur vi mådde och kände oss. Blev nattmat på Subway och sen tog vi nattenbussen upp till Köris. Simon va sepe-dyng men ändå lite halv-rolig. Hade inge groggvirke så vi drack sprit med loka i, de gick det å. När spriten varslut borstade jag tänderna å hoppade i säng.

Uppe tidigt dagen därpå och tog mig ett bad, blev lite halvt besviken på vädret som inte var så bra som jag ville. Mamma tog med mig på en trip till Lillänge där vi inhandlade lite, köpte bäbiskläan till Mini-Zara som föddes på Lördagskvällen. Det blev fika, Räkmacka utan räkor för min del och tre koppar kaffe! Köpte även 2 paket skavsårsplåster till Evelina som hade plågat sina fötter i finskorna, men så är det, ska man vara fin får man lida pin! Gick tillbaka och sen for vi till donken då Evelina åt och jag nöjde mig med en milkshake och sen rullade vi mot Vemdaln.....

Det var den helgen. Det är kul när man bara gör saker, impuls-hittar på saker!
Tack för ihelgen vännen. Puss!

Kommentarer
Postat av: evelina

Tack själv gumman, hade så kul (som vanligt när de ä du och jag) de gör vi om snart igen tycker ja. puss

Postat av: Diana

Då vill jag med!!!! Ska övningsdricka i helgen :-)

2009-05-18 @ 21:46:36
URL: http://dianachaaya.blogg.se/
Postat av: Diana

Då vill jag med!!!! Ska övningsdricka i helgen :-)

2009-05-18 @ 21:48:15
URL: http://dianachaaya.blogg.se/
Postat av: Diana

Fan de går ju inte att skicka kommentarer till dig.-....gör ett sista försök.

Jag vill också med nästa gång ni ska på en impulsfest i stan. Jag ska ju övningsdricka nästa helg :-)

2009-05-18 @ 21:51:15
URL: http://dianachaaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback