Roadtrip imåra!

Igår skulle jag åka till Hede, när jag satte mig i bilen och vred på nyckeln så hände ingenting. Fan! Inget batteri. Ringde la pappos men han var på Hogna så han kunde inte göra något. Sprang över till farfar i hopp om att få låna hans kärra, då jag kände lite lätt brådis. Ingen hemma. Ringde Anne-marie, dock utan svar. Det gick inge vidare . . . . slog mig ner på farfars trapp och väntade, och väntade . . tillslut kom han och genast kunde jag åka iväg, hämtade Evelina också. Väl i Hede så blev det Arbetsförmedlingen. Köade inne på Apoteket i närmare 40år tror jag. Skulle hämta ut medicin åt sjuklingen Tommy som bara ligger hemma och är sjuk. Efter det blev det en snabbis på Ica och sen rullade vi hemåt igen, åkte in och surrade en sväng hos Diana och sen for je heim och proppade i han medicin!

. . idag har jag inte gjort så mycket, men ändå stökat på med lite saker inför morgondagen! Det blidde kaffe hos Karin och sen lagade jag koldolmar till middag, utsökt! Nu har jag suttit vid pappas dator eller rättaresagt skrivare och skrivit ut en hel hop med papper inför imorn. Ont i magen har jag också, är nog hungrig. . . men har borstat tänderna och lagt mig för ikväll så jag orkar inte kliva upp. Men.... jag lär knapperligen kunna somna såhär. Bara vänta och se.



Imorn ni! Imorn blir det roadtrip till Trondheim!
Vi rullar härifrån vid sjusnåret imårabitti. Är det inte typiskt så säg att när man en gång bestämt att man ska iväg och bort, en enda jävla dag, så ringer dom och frågar om man kan jobba! Det slår aldrig fel. Men nu är det här bestämt så då blir det inget jobb imorn, kommer väl fler gånger då man är välbehövlig och förhoppningsvis tillgjänglig! Vi åker ju faktiskt bort i syfte om att senare, ganska så snart få ett jobb. Det är ju själva idéen och tanken bakom hela resan. Det blir nog bra eller vad tror ni?

Önska oss lycka till imorn!
Förresten... alla säger att jag ska skriva blogg, att jag är dålig på att uppdatera. Vem tusiken läser då när ingen kan kasta in en enda kommentar. Kan man läsa ett helt inlägg kan man väl egna 10sek till att skriva en kråka också. Lite måste man väl få tillbaka. Kanske bara är nyfikna anonyma "icke mina vänner" som läser..... Äh.

Godnatt vettja!


Kommentarer
Postat av: Diana

Lycka till imorgon!!

Man vet ju aldrig om kommentaren kommer med eller ej :-)

Postat av: Emslan

Tack! JO..... den kom till slut :)

2009-05-19 @ 23:49:19
URL: http://lovikavantar.blogg.se/
Postat av: Wallin

Det kanske denna gör åxå då ! ;=)

2009-05-21 @ 13:09:12
Postat av: Evelina

tjusig bild du har slängt upp.. tack för en trevlig roadtrip :P

puss puss

2009-05-22 @ 16:50:33
URL: http://evelinastripofalifetime.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hur gick det för er på resan?

2009-05-22 @ 18:46:13
URL: http://viktoriamann.blogg.se/
Postat av: Emslan

Det gick bra, bara att invänta svar nu :) Så nu håller jag tummarna för ett positivt svar!

2009-05-22 @ 19:24:12
URL: http://lovikavantar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback