Fredagsmys.

Det här inlägget skulle egentligen lagts in igår, men internet strejkade.

Nu är det slut på veckan och det är dags för Fredagsmyyyyyys!
Ja, ni alla har nog nån gång hört den raden. Fast för mig är inte veckan slut, vi har ett knöl fullt hotell i helgen eftersom det är höstlov. Mycket jobb är bra eftersom mycket cash är en bra sak, inte för att pengar gör allt men det blir så mycket roligare då. Faktiskt.

Nå väl, jag har gått och blivit värsta mystjejen, inte bara på Fredagar utan nästan varje dag faktiskt. Lite trist att Våfflan bor kvar hemma hos Pappa dock, eftersom katta är min gos. Han ligger på magen, bredvid eller i ansiktet och spinner. Är som skönt när man kommer hem från jobbet och man hör katta kommer springandes och jamar, MJAU MJAU! Eller hoppar upp i soffan när man ligger och slöfockar där. En katt skulle sitta fint, men tydligen inte nu utan det får bli nån annan gång, lite senare. Det funkar inte nu att skaffa en kattunge, måste vara hemma och ta hand om den och det går inte nu. När jag blir alldels för kattsjuk får jag styra min lilla röda mot Pålvägen istället.

Shit.. Det vart visst ett inlägg om Fredagsmys Vs Kattmys.

 

Ikväll blir det såsom alla andra Fredagar – Fredagsmys i soffan till Idol. Like it!
På audition var Calle min favorit, kanske just för gitarren, blygheten och just låtvalet – Walking in Memphis. Då var han gudomligt jävla otroligt jätte bra, men sen varje program har han för mig sjunkit och jag tycker det är trist. Calle kan verkligen! Egentligen! Nu har jag två nya favoriter. Erik – Vilken kille, en sån otroligt stor röst i en sån liten kropp! Tove – 16år men vilken tjej, hon bara utvecklas och förvånar för varje program. Hon växer i mina ögon och öron. Ikväll tycker jag Reza kan få åka ut, hon är ingen favorit för mig, hon ser inte ut som en idol och i mina öron låter hon inte heller som en. Idol är bra skit, bra tidsfördrivning.

 

Igår var jag ledig och åkte till förrådet och donade på med bilarna flyttade över lite pryttlar från 740:n till den lilla röda! Pappa har kopplat extraljus och målat över lite stenskott. Åkte ner till Anna och Wilma, vi drack kaffe och åt ett paket kakor och spelade tvspel. Sjukt roligt faktiskt! Åkte vidare till farfar för middag då det blev fläskpannkaka, mums säger jag bara! Åkte ner till förrådet och vi skulle slanga bensin men det gick skäpp skit åt helvete så vi sket i det och for hem på en kopp kaffe istället, åkte hem istället och tog tag i lite saker här såsom att tvätta, diska, dammsuga och skura golven. Bäddade rent, hängt och vikt tvätt. Städat toan och duschen. Tände upp säkert 30 värmeljus och slog mig ner i soffan för att kika på Mammas pojkar och sen Inlåst och kröp sen till sängs. Det var min lediga Torsdag det!

Kom och hälsa på vettja! Eller…. Ja, gört bara gört!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback